در گزارش نشنال اینترست هواپیماهای جاسوسی آمریکا در مقابل پدافند هوایی ایران مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزاش سلام نو، به‌رغم دسترسی آمریکا به تجهیزات محرمانه، این کشور برای عملیات شناسایی به هواپیماهای بدون سرنشین و با سرعت پایین وابسته است که این هواپیماها به راحتی توسط سامانه‌های اطلاعاتی ایران قابل شناسایی است.

در ۲۰ ژوئن ۲۰۱۹، سپاه پاسداران ایران پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک آمریکا را  که در فضای هوایی ایران در نزدیکی تنگه هرمز پرواز می کرد، سرنگون کرد. این پهپاد  نمونه‌ای از گلوبال هاوک ۷۳۷ اولیه بود. این پهپاد دارای دوربین و رادار بوده و و به طور متناوب مناطق گسترده‌ای را برای کشتی‌ها اسکن کرده و آنها را به طور جداگانه شناسایی می‌کند. این پهپادها فاقد ویژگی‌های استتار  بوده و این موضوع آنها را در برابر قوی‌ترین موشک‌های زمین به هوا آسیب پذیر می‌کند. نیروهای ایرانی اعلام کردند که از موشک زمین به هوابرای سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک استفاده کرده‌اند. سپاه پاسداران ایران همچنین دارای سیستم های دفاع هوایی اس-۳۰۰ ساخت روسیه است.

هواپیماهای جاسوسی نیروی هوایی آمریکا همگی از نوعی هستند که در برابر پدافند هوایی پرسرعت ایران آسیب‌پذیر هستند.

بنابراین نیروی هوایی آمریکا می‌داند در این زمینه با مشکل مواجه است. اواخر سال ۲۰۱۸ ارتش آمریکا با انتشار گزارش جدیدی بر لزوم ساخت تجهیزاتی پیشرفته در برابر پدافندهای هوایی ایران تاکید کرد. بنابراین می‌توان گفت سرنگونی پهپاد آمریکایی نشان‌دهنده نقطه ضعف آمریکا بود./ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید