رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت که با ورود هر پرنده آمریکایی به منطقه، ما رصد لازم را انجام می دهیم و تدابیر ضروری را اتخاذ می کنیم تا همه ظرفیت های دفاعی را فعال کنیم

به گزارش سلام نو، امیر احمدرضا پوردستان روز چهارشنبه 16 مرداد با حضور در دانشگاه خوارزمی در خصوص برنامه‌های گذشته و آتی دشمن در قبال جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که «آمریکا  11 سپتامبر را برای حضور در منطقه خاورمیانه ایجاد کرد» گفت: در این برنامه آمریکا قصد حمله به افغانستان و عراق را نداشت بلکه طرح اصلی آمریکا حمله به جمهوری اسلامی ایران بود. این کشور با ائتلافی از 30 کشور دنیا، هزاران نیرو، ده‌ها ناو هواپیمابر و ... برای افغانستان و عراق نیامده بود، اینها برای حمله به ایران آمده بودند اما مشاهده کردند که ایران  رهبری هوشمند و ملتی دارد که پشت سر این رهبر ایستاده و نیروهای مسلح آن پا در رکاب هستند.

وی ادامه داد:  14 سال در اطراف ما بودند در این مدت ما با ایالات متحده هم مرز بودیم به سمت عراق می‌رفتیم سربازان آمریکایی بودند در افغانستان هم به همین شکل، در خلیج فارس هم هواپیماهای آنان مرتب تردد داشت اما ایستادگی و مقاومت ملت ایران سبب شد آمریکایی‌ها نتوانند کاری کنند و راهکار جدیدی به نام جنگ هیبریدی را مطرح کردند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ مقاومت جمهوری اسلامی ایران از مرزها عبور کرده و آمریکا را در موضع ضعف قرار داده است، امروز اثرات آن را می‌توانیم در زانو زدن اسرائیل در برابر حزب‌الله مشاهده کرد.

رئیس مرکز مطالعات راهبری ارتش در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که «امروز تمامی تحرکات دشمن در سراسر دنیا رصد می‌شود» گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یکی از وظایف اصلیش رصد این تحرکات است، وقتی ناو بالگردبر آمریکا وارد مدیترانه می‌شود یا ناو هواپیمابر نیمیتز وارد اقیانوس هند می‌شود یا وقتی هواپیماهای اف 22 وارد پایگاه الظفره امارات می‌شوند همه اینها توسط کارشناسان و تحلیلگران ما بررسی می‌شود و متناسب با تهدیدها ظرفیت‌های دفاعی لازم اتخاذ می‌شود.

وی افزود: مطمئن باشید نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با این رصدها غافلگیر نخواهند شد همین پهپاد گلوبال هاوک که ساقط شد مشخص بود چه زمانی از پایگاه الظفره امارات بلند شده و مسیر خلیج فارس و دریای عمان را طی و در افغانستان دور زده بود و وقتی وارد حریم هوایی ما شد ساقط گردید.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران از قدرت بالایی برخوردار است و با همت جوانان و تدبیر رهبر انقلاب، پرچم اسلام در سراسر دنیا به احتزار در خواهد آمد و همانطور که شاهد فروپاشی شوروی بودیم شاهد فروپاشی آمریکا هم خواهیم بود./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید