در اتفاقی عجیب زین شاهنشاهی طی جابه‌جایی عتیقه‌جات سوارکاری از موزه قصر فیروزه به موزه المپیک ناپدید شد، هرچند پس از پیگیری‌های کمیته ملی المپیک برخی وسایل پیدا شدند اما هنوز از تمامی اقلام خبری نیست. 

به گزارش سلام نو، پس از افتتاح موزه‌ی ورزش، المپیک و پارالمپیک در مجموعه کمیته ملی المپیک  مقرر شد که تمامی اشیاء و عتیقه جات و افتخارات ورزش ایران به این موزه انتقال یابد. بر این اساس و در طی انتقال عتیقه جات سوارکاری از موزه‌ی قصرفیروزه حدود ۱۸ قلم جنس نفیس در طی تنها چند روز ناپدید شد. از جمله اقلام ناپدید شده می‌توان به زین اسب شاهنشاهی اشاره کرد که البته بعدا این زین جزو اقلام پیدا شد.

برای انتقال این اقلام چند روزی قبل گروهی برای فیلم برداری و لیست کردن اقلام به موزه‌ی قصر فیروزه رفتند و از عتیقه جات فیلم و عکس برداری کردند اما بعد از انتقال این اقلام به موزه جدید معلوم شد که عتیقه جات انتقال یافته بسیار کمتر از زمان فیلمبرداری بوده است.

بارگیری کالسکه تاریخی

بر اساس پیگیری های خبرنگار ایسنا، بعضی از این ۱۸ اقلام ناپدید شده تاکنون پیدا شده، ولی هنوز ۳ یا ۴ قلم جنس نفیس تحویل موزه‌ی ورزش، المپیک و پارالمپیک نشده است و معلوم نیست سرنوشت نهایی آنها چیست و اکنون در دست چه کسی است؟

ورود کالسکه شاهنشاهی به موزه ورزش

حلقه‌های فیلم‌ از سوارکاری

لباس سوارکاری

سردیس اسب

اقلام مربوط به سوارکاری

سر طلایی اسب

جام‌های سوارکاری

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید