در اقدامی تازه ، رییس انجمن موسیقی لرستان اعلام کرد؛ طی مراسمی با حضور قشرهای مختلف از گروه های فعال و مجاز به اجرای موسیقی زنده در اماکن عمومی تقدیر به‌عمل می‌آید.

به گزارش سلام نو ، جلسه کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی شهرستان با دستور کار شیوه نامه اجرای موسیقی زنده اماکن عمومی، تالارها، رستوران ها و سفرخانه ها  در فرمانداری خرم آباد تشکیل شد.

در این جلسه امین عباسیان رئیس انجمن موسیقی استان لرستان گفت : گروه های موسیقی دارای کارت شناسایی هنرمندان شاغل در اماکن عمومی که با نظارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و  انجمن موسیقی لرستان صادر می گردد مجاز به فعالیت در این اماکن می باشند در غیر اینصورت حق اجرای موسیقی ندارند.

عباسیان ضمن ابراز خرسندی از بهبود وضعیت اجرای موسیقی زنده در اماکن عمومی گفت: در حال حاضر 37 گروه موسیقی مجاز مشغول به فعالیت اند. البته تعداد 29 گروه موسیقی در حال تکمیل پرونده می باشند، لازم به ذکر است با توجه به طولانی شدن مدت ارائه پرونده و عدم پیگیری روال اداری برخی از گروه ها، تنها به مدت یک ماه دیگر مهلت تکمیل و تحویل پرونده به دفتر انجمن موسیقی را دارند در غیر اینصورت مطابق قانون از فعالیت ایشان جلوگیری می شود.

حفظ اولویت موسیقی محلی و سنتی

رئیس انجمن موسیقی لرستان ادامه داد: به منظور افزایش سطح کیفی اجرای موسیقی زنده با رعایت شئونات اخلاقی در چهارچوب قانون نظام جمهوری اسلامی ایران با حفظ اولویت موسیقی محلی و سنتی و نیز بالا بردن سطح کیفی این اجراها انجمن موسیقی لرستان در نظر دارد کارگاه های آموزش تخصصی موسیقی و  آیین اجرای موسیقی زنده متناسب با فضا را برای هنرمندان شاغل در اماکن عمومی برگزار نماید.

امین عباسیان تصریح کرد: انجمن موسیقی لرستان از هنرمندان دارای مجوز اجرا که از قوانین تمکین نموده و با حفظ شئونات اولویت را به اجراهای موسیقی لری و اصیل ایرانی اختصاص داده اند، با اهدا لوح سپاس و کارت هدیه قدردانی می کند.

/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید