سناتور «لیندسی گراهام» از دعوت وزیر خارجه ایران به کاخ سفید از دولت آمریکا انتقاد کرده است.هر چند هنوز صحت این خبر اعلام نشده است.

به گزارش سلام نو، سناتور جمهوریخواه «لیندسی گراهام» در واکنش به گزارش نیویورکر مبنی بر دعوت «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران، به کاخ سفید اعلام کرد که اگر این خبر درست باشد، پیام بدی را منتقل می‌کند.

وی در توئیتر خود نوشت که اگر این گزارش درست باشد، پیام بدی را منتقل می‌کند، مبنی بر اینکه اگر شما اقدامات تحریک‌آمیزتری انجام دهید، آمریکا تمایل بیشتری برای گفتگو با شما دارد.

گراهام تاکید کرد که این اقدامات باعث خواهد شد، اسرائیل و کشورهای عربی، احساس خطر کرده و بخواهند و به تنهایی در برابر ایران دست به اقداماتی بزنند.

این سناتور جمهوریخواه نوشت که آمریکا باید فشار به ایران را ادامه دهد و تا زمانی که این کشور رفتار خود را تغییر نداده با مقامات آنها ملاقات نداشته باشد.

«نیویورکر» روز جمعه ۱۱ مرداد به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد که سناتور «رند پال» دو هفته پیش در جریان دیدارش با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، در نیویورک از او برای دیدار و گفتگوی مستقیم با دونالد ترامپ در کاخ سفید دعوت کرده بود.

به گفته نیویورکر، محمدجواد ظریف در پاسخ به دعوت رند پال گفته است که برای تصمیم‌گیری در این باره باید با تهران مشورت کند و در نهایت، آن‌چنان‌که نیویورکر نوشته است، تهران اجازه چنین دیداری را نداده‌ است.

نیویورکر نوشته است که دو هفته پس از این دیدار و پاسخ منفی محمدجواد ظریف به این دعوت، وزارت خزانه‌داری آمریکا وی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد./مهر

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید