<br/>نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی در اولین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای استان البرز بیان کرد هر نمایشگاهی ممکن است نقاط قوت و ضعفی داشته باشد.<br/><br/> <br/><br/><br/> <br/><br/>

به گزارش سلام نو، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، دکترمحمد جواد کولیوند،در حاشیه بازدید از اولین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و بازیهای رایانه ای البرز گفت:‌ با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی در همه دنیا و حرکت به سوی فضای دیجیتال و همچنین سرعت  بالای انتقال اخبار و رویدادها در این فضا و از سویی بحث بازی های کامپیوتری، نرم افزارهایی برای  اشتغال جوانان، بیمه، تجهیزات مخابراتی در کنار این رسانه ها قرار گرفتن می طلبد که با برنامه ریزی های بیشتری در جهت توسعه جامعه و کشورخود گام برداریم.

وی در ادامه این گفتگو در زمینه سواد رسانه ای در میان مردم و همه قشرها بیان کرد: سواد رسانه ای در بین مردم با آموزش نیست بلکه با تجربه بدست می آید، چرا که با وجود گوشی ها و نرم افزارهای  متعدد ، سایتها و ... برای بدست آوردن سواد رسانه ای دانشگاهها و آموزش و پرورش پا به میدان بگذارند.

کولیوند مقاومت در برابر آموزش و برخی از تکنولوژی ها را اشتباه دانسته و مطرح کرد: هر موردی از زمان تولد تا مرگ نیازمند آموزش است و پیامبر نیز بدان تاکید کرده و بیان کرده ام را حال از کسانی که مسلمان نیستند فرا بگیرید و این امر نشان از اهمیت و جایگاهآموزش و استفاده از علم وتکنولوژی دارد و ما باید برای همه آحاد جامعه آموزش های درسطح مناسب ارائه داده تا مجهز به علم و تکنولوژی های روز باشند.

وی برنامه ریزی و هم افزایی همه دستگاه ها را در این زمینه ضروری ارزیابی کرده و اذعان کرد: بخش دولتی، خصوص ، تعاونی ها و ... هر کدام باید در این زمینه وظایفی رابه عهده بگیرند اما در کل معتقدم آموزش در این زمینه باید از سنین اولیه کودکی و از مهدکودک ها و دبستان شروع شود.

وی در زمینه استفاده از برخی اپلیکیشن ها و عدم استقبال دولت از آن ها اظهار کرد: این امر سلیقه ای و بر اساس ضائقه ها است اما در کل همانند وجود اقوام که در کنار یکدیگر فرصت هستند و نه تهدید  این اپلیکیشن ها نیز برای ما فرصت هستند و از هر کدام به نفع خود و نیازمان بهره مند شویم.

این نمایشگاه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و با هماهنگی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۶۰ غرفه با حضور فعال ناشران دیجیتال داخلی از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تولید کنندگان بازی های رایانه‌ای و استارت آپ ها برگزار شد.

نمایشگاه  در هشت بخش اصلی شامل تارنماهای اینترنتی، وبلاگ‌ها، بازی‌های رایانه‌ای و سرگرمی‌های دیجیتال، تلفن‌های همراه هوشمند، محصولات نرم افزاری، سواد رسانه‌ای، اپراتورها و خدمات فروشگاه‌های اینترنتی و سایت‌های تجاری بود.

در این نمایشگاه محصولات شرکت های دانش بنیان و اپلیکیشن های ساخت ایران معرفی و عرضه شد و مدیران و دبیران اجرایی کمیته های تلفن همراه، پایگاه‌های اینترنتی، محتوای دیجیتال، دانش دیجیتال، استارت اپ ها، بازی و هنرهای دیجیتال، کودک و فضای مجازی نیز به ارائه برنامه های خود پرداختند و امکان شناسایی تقاضا و برقراری ارتباط با فعالان این عرصه در محل برگزاری نمایشگاه وجود داشت.

نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای البرز که عصر سه شنبه هشتم مرداد ماه در باغ گل های بوستان شهید چمران کرج گشایش یافته بود، شامگاه جمعه پس از چهار روز فعالیت به پایان رسید./خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید