سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد اعتقاد داریم اگر مدیران با حراست‌ها وظایف خود را به درستی انجام دهند، این میزان فساد روی نخواهد داد که مردم از قوه قضائیه مطالبه داشته باشند.<br/><br/> 

به گزارش سلام نو، غلامحسین اسماعیلی در نشست امروز خود با خبرنگاران ضمن تبریک روز حقوق بشر اسلامی گفت: حقوق بشر در ادیان الهی و به ویژه در قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته است و در قرآن به کرامت انسان و حقوق انسانیت تاکید فراوان شده و در مکتب اهل بیت امیرالمونین در توصیه حقوق بشر به مالک اشتر، انسان را اینگونه معرفی می‌کند که هرکس به عنوان انسان زندگی می‌کند یا برادر دینی تو است و یا شبیه تو در آفرینش است. امروز ایران اسلامی افتخار دارد که بعد از پیگیری‌های مجدانه روز ١٤ مرداد ماه را به عنوان روز حقوق بشر اسلامی ثبت کرد.

ایران کاری به جوسازی و غوغاسالاری نهادهای حاکمیتی بین‌المللی ندارد

وی ادامه داد: ایران کاری به جوسازی و غوغاسالاری نهادهای حاکمیتی بین‌المللی مبنی بر نقض حقوق بشر ندارد و افتخار می‌کند که مبانی حقوق بشر ما مبتنی بر مباحث دینی است. این مراسم در سالروز حقوق بشر اسلامی توسط ستاد حقوق بشر برگزار خواهد شد و از مظلومان جهان و تلاش‌های علمی و عملی آنها تقدیر خواهد کرد.

اسماعیلی تاکید کرد: ما در برابر نقض حقوق بشر از سوی نظام سلطه امروز مدعی هستیم که چرا نسبت به حقوق انسان در جهان سوم نسل‌کشی راه می‌اندازید و نهایتا با شرمساری به برخی ناقضان حقوق بشر جایزه اهدا می‌کنید.

اگر مدیران وظایف خود را به درستی انجام دهند، این میزان فساد رخ نخواهد داد

وی افزود: ریاست قوه قضاییه در فرمایشات روز گذشته خود بر نظارت درون سازمانی تاکید داشتند و امروز این قوه علاوه بر اهتمام رسیدگی به پرونده‌ها، مطالبه‌گری و مسئول‌سازی و پیشگیری از مفاسد و نظارت را به گونه‌ای که شاهد وقوع تخلفات نباشیم در دستور کار قرار داده است. معتقدیم اگر مدیران با حراست‌ها وظایف خود را به درستی انجام دهند، این میزان فساد روی نخواهد داد که مردم از قوه قضائیه مطالبه داشته باشند.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: امروز زیبنده نیست که مقام دولتی اعلام کند ما برای این کالا ارز دولتی اختصاص دادیم اما ارز را در جای دیگر مصرف کردند. اگر نظارت درست انجام شود کار به اینجا نمی‌رسد که بگوییم قوه فضائیه ورود کن و اموال را برگردان. قوه قضائیه آنجا که فسادی به وقوع بپیوندد عزمش جدی است.

صدور ٩٧٨ حکم در جریان برگزاری دادگاه‌های ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی

سخنگوی قوه قضائیه گفت: از مقطع تشکیل دادگاه‌های ویژه و اهتمام در برخورد با مفاسد ٩٧٨ مورد حکم قطعی در مورد پرونده‌های مفاسد اقتصادی در سراسر کشور اعم از شعب ویژه و سایر شعب صادر شده است. در بین این ٩٧٨ مورد ما ٩ مورد حکم اعدام، ٤ مورد حبس ابد، ١٠٠ مورد حبس تا ٢٠ سال داشتیم. ١١٦ نفر انفصال دائم و ١٥٢ مورد انفصال موقت از شغل دولتی گرفته‌اند. ١٠ نفر مورد تبعید و ١٦١ مورد شلاق نیز از جمله احکام این پرونده‌ها است.

وی با اعلام مجدد حکم متهمان پرونده موسوم به «پدیده شاندیز» گفت: در خصوص پرونده پدیده شاندیز نیز کلیه شهروندان و بانک‌ها می‌دانند که اموال این شرکت ثبت شد تا همه به حقوق خود برسند.

هادی رضوی به ٢٠ سال حبس محکوم شد

اسماعیلی افزود: همچنین در استان گیلان پرونده‌ای داشتیم که ١٣ نفر از کارمندان سازمان صنعت و معدن این استان به اتهام دریافت رشوه و تضییع حقوق بیت المال محاکمه شدند.

وی در رابطه با حکم پرونده هادی رضوی نیز گفت: این متهم به ٢٠ سال حبس، ردمال، ٧٤ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شده است و همدست او احسان دلاویز نیز به ١٠ سال حبس محکوم شده است./ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید