«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار پیام هایی گفت که تهران با خواسته وی برای مصاحبه با رسانه های ایرانی مخالفت کرده است.

به گزارش سلام نو، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در پیام‌هایی که در توئیتر منتشر شده مدعی شده که ایران پیشنهاد او برای سفر و گفتگوی مستقیم با شهروندان ایران را نپذیرفته است.

پمپئو در حساب کاربری خود در توئیتر با انتشار ویدئویی تاکید کرده که از گفتگوی مستقیم با مردم ایران استقبال می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا در این پیام‌ها می‌گوید: من اخیراً پیشنهاد سفر به تهران و گفتگوی مستقیم با مردم ایران را مطرح کردم. تهران پیشنهاد مرا نپذیرفته‌است.

او در توئیت دیگری مدعی شده است: ما از محمد جواد ظریف که به آمریکا می‌آید و از حق آزادی بیان بهره می‌برد، نمی‌ترسیم. آیا واقعیت‌ها در مورد ایران چنان بد است که به من اجازه نمی‌دهند همین کار را در تهران انجام بدهم؟ چه خواهد شد اگر مردم واقعیت‌ها را بشنوند، نه به‌صورت فیلتر شده و خلاصه‌شده؟

پمپئو در تاریخ سوم مرداد ماه در گفتگویی با شبکه تلویزیون بلومبرگ و در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر است به تهران سفر کند، گفت: مطمئناً؛ اگر لازم باشد، با کمال میل (به ایران) خواهم رفت.

او گفته بود: من از فرصت صحبت مستقیم با مردم ایران استقبال می‌کنم. من قبلاً هم درباره این موضوع حرف زده‌ام.

این در حالی است که دیروز یک‌شنبه سخنگوی دولت ایران، در واکنشی اعلام کرد مایک پومپئو می‌تواند با «مرضیه هاشمی» مصاحبه کند.

مرضیه هاشمی، مجری پرس‌تی‌وی، دی ماه سال پیش، به مدت ۱۰ روز در ایالات متحده بازداشت شد و پس از آزادی به ایران بازگشت./مهر

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید