محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در روز جمعه 4 مرداد را در این شرایط سیاسی  آبرو برای تهران و کشور دانست.

به گزارش سلام نو، محسن هاشمی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در مورد جلسه روز یکشنبه‌اش در ریاست جمهوری پیرامون نامه رییس سازمان بازرسی در خصوص غیر قانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها با بیان این که از ریاست جمهوری دعوت شدیم که به این جلسه برویم گفت: ما فکر می‌کردیم که جلسه با روحانی است اما جلسه با معاون حقوقی ریاست جمهوری بود.

وی با بیان این که  نامه سازمان بازرسی در مورد انتخابات شورایاری‌ها در این جلسه بررسی شد گفت: رفع اختلافات حقوقی توسط معاون حقوقی انجام می‌گیرد و حرف آخر را آنها می‌زنند.

هاشمی با بیان این که در این جلسه من، الویری، مسجد جامعی و حناچی حضور داشتیم و نمایندگان سازمان بارزسی و مشاوران حقوقی معاونت حقوقی نیز بودند گفت: به چند دلیل این موضوع بررسی شد و جمع بندی ما این است که این انتخابات قابل اجرا است و گویا جنیدی نیز در این خصوص به رئیس جمهوری نامه زده اما من هنوز این نامه را ندیدم.

وی با بیان این که ما به سراج گفتیم که قصد انجام کار خلاف قانون نداریم اظهار کرد: در قانون شورا که به تصویب مجلس رسیده است به موضوع شورایاری توجه شده و همچنین مسئله رویه نیز یک اصل حقوقی است به گونه‌ای که چون چهار دوره برگزار شده و این انتخابات یک رویه بوده به این نکته نیز توجه شده است.

هاشمی با بیان این که حناچی نیز عنوان کرد که شهر تهران متفاوت است و یک ابر شهر محسوب می‌شود اظهار کرد: چگونه اعضای 21 نفره می‌توانند درد هشت میلیون تهرانی را بفهمند و به همین دلیل نیاز داریم که نمایندگانی در محلات داشته باشیم.

وی همچنین گفت: برگزاری این انتخابات در این شرایط سیاسی می‌تواند ابروی برای تهران و کشور باشد که نشان دهد در این شرایط سخت نیز ما کارهای روتین خود را انجام می‌دهیم .

رییس شورای شهر تهران در مورد هزینه برگزاری این انتخابات و شائبه‌های هزینه 30 میلیاردی آن نیز گفت: برگزاری این انتخابات شش میلیارد تومان بودجه مصوب دارد و حتی ممکن است این عدد کاهش هم بیابد.

وی درپاسخ به این سوال که آیا این انتخابات برگزار می‌شود یا نه گفت: لطفا منفی بازی نکنید./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید