سرپرست آموزش و پرورش افزود: علت تحصیل‌نکردن یک‌ونیم درصد دانش آموزان آموزش و پرورش نیست، در هر جای این کشور که دانش آموز وجود داشته باشد مدرسه دایر است اما در بسیاری از مواقع خانواده‌ها تمایل چندانی به تحصیل فرزندان خود ندارند.

به گزارش سلام نو، سیدجواد حسینی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: حدود ۱۴۰ جلد میلیون کتاب در بیش از ۸۰۰ رشته در دوره ابتدایی و متوسطه برای اول مهر چاپ شده است.

وی افزود: کتاب‌های درسی در تمام مقاطع آماده توزیع است، بخشی از کتاب‌ها به صورت اینترنتی در مدارس و بخشی دیگر در شهرستان‌ها  توسط برخی مراکز ثبت‌نام و توزیع می‌شود که خانواده‌ها با مراجعه به مدارس و مراکز می‌توانند برای ثبت‌نام و دریافت کتاب‌ها اقدام کنند.

حسینی با اشاره به آمار بی‌سوادی در کشور اظهار کرد: از بی‌سوادی تعریف و آمارهای بسیاری در دست است اما جمهوری اسلامی ایران به‌طور کلی در مقطع ابتدایی ۹۸.۵ درصد پوشش تحصیلی دارد، در واقع یک‌ونیم درصد از دانش آموزان تحصیل نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: علت تحصیل‌نکردن یک‌ونیم درصد دانش آموزان آموزش و پرورش نیست، در هر جای این کشور که دانش آموز وجود داشته باشد مدرسه دایر است اما در بسیاری از مواقع خانواده‌ها تمایل چندانی به تحصیل فرزندان خود ندارند.

حسینی با اشاره به عدد ۹ میلیون بازمانده از تحصیل در کشور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه بسیار مناسب عمل کرده و سه بار از طرف یونسکو به دلیل کاهش سهم بازماندگان از تحصیل قدردانی شده است.

سرپرست آموزش و پرورش با اشاره به کاهش بهره‌وری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی در مدارس اظهار کرد: این موضوع برای تمامی دروس وجود دارد، چراکه آموزش و پرورش بیش از ۱۲ هزار و ۹۰۰ ساعت کلاس از اول ابتدایی تا پایان سال دوازدهم برای دانش آموزان برگزار می کند.

حسینی افزود: میانگین جهانی برای برگزاری کلاس درسی هفت هزار ساعت است اما کلاس‌ها و برنامه های درسی شیوه‌های مدیریت و یادگیری باید براساس سند تحول بنیادین به گونه ای متحول شود که بهره گیری دروس به سمت کاربردی شدن پیش رود، البته افزایش بهره وری کلاس های درسی در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید