حسن عباسی اخیرا در دومین نشست مدافعان فرهنگی حرم گفته است: مرجع تقلیدی در قم داریم که لیدر جریان انحرافی شیرازی است.

به گزارش سلام نو، حسن عباسی گفت: زمانی که تهدیدی متوجه صدف می‌شود او با بالابردن ارزش خود آن تهدید را به فرصت تبدیل می‌کند. اگر صدام این حماقت را نمی‌کرد و غرب هم از حمله او به ایران پشتیبانی نمی‌کرد قطعا چیزی به نام بسیج و سپاه به این شکل ایجاد نمی‌شد.

حسن عباسی در دومین نشست مدافعان فرهنگی حرم که در حسینیه هنر برگزار شد در سخنانی، گفت: 1200 سال قبل امام رضا (ع) را به اجبار برای ولیعهدی از بصره وارد ایران کردند و ایشان وارد خرمشهر و آبادان شدند و استان‌ها را طی کردند تا به خراسان امروز و شهر طوس رسیدند. البته امام رضا (ع) راضی به ولیعهدی عباسیان نبودند. بعد از اینکه امام رضا (ع) به اجبار به ایران آورده شد 36 خواهر و برادر ایشان که شامل 17 خواهر و 19 برادر بودند به نقاط مختلف ایران و کشورهای همسایه سفر کردند و در آنجا مستقر شدند تا به مردمان آنجا اعلام کنند که امام رضا (ع) راضی به این ولیعهدی نیست و به اجبار این پست به ایشان داده شده است.

ایران دو سوم اروپا است

عباسی با اشاره به وسعت سرزمین ایران گفت: ایران دو سوم قاره اروپا وسعت دارد و تقریبا حدود 15 کشور اروپایی ازجمله انگلستان، آلمان و فرانسه داخل ایران قرار می‌گیرند. بر این اساس نقشی که این 36 خواهر و برادر ایفا کردند به این صورت بود که سرزمینی معادل دو سوم اروپا را تحت تاثیر خود قرار دادند.

او با اشاره به سابقه 1200 ساله تشیع در ایران یادآور شد: واقعیت این است که ما بیش از 1200 سال بعد از آمدن امام رضا (ع) به ایران و سفر34 خواهر و برادر ایشان که در این کشور پخش شدند و اثر عمیق فرهنگی خود را روی فرهنگ این کشور گذاشتند ریشه در تشیع داریم.

عباسی به تبدیل تهدید به فرصت در علوم استراتژیک اشاره و عنوان کرد: سفر اجباری امام رضا (ع) و 34 برادر و خواهر ایشان به ایران یکی از شاخص ترین نمونه‌های تبدیل تهدید به فرصت است. اگر مامون این کار را نمی‌کرد و امام رضا (ع) را به اجبار به ایران نمی‌آورد و  برادران و خواهران ایشان هم به ایران نمی‌آمدند بزرگترین کار فرهنگی یعنی ریشه دواندن در این سرزمین و کشورهای مجاور آن شکل نمی‌گرفت و احتمالا ایران امروز کشوری شیعی نبود و جمهوری اسلامی به وجود نمی‌آمد و خیلی مسائل دیگر رخ نمی‌داد.

اگر دنیای غرب شعور داشت می‌دانست تشیع مکتب چهارم است

او گفت: زمانی که تهدیدی متوجه صدف می‌شود او با بالابردن ارزش خود آن تهدید را به فرصت تبدیل می‌کند. اگر صدام این حماقت را نمی‌کرد و غرب هم از حمله او به ایران پشتیبانی نمی‌کرد قطعا چیزی به نام بسیج و سپاه به این شکل ایجاد نمی‌شد. زیرا سپاه زمانی که شکل گرفته بود فقط یک گارد و یک سیستم کوچک حفاطتی برای انقلاب بود و بسیج هم در سال 1358 توسط امام (ره) کارش آغاز شد ولی بسیج و سپاه بعد از جنگ 8 ساله به اینجا رسیدند که روبروی آمریکا و غرب و شرق قرار گرفته‌اند.

عباسی گفت: اگر دنیای غرب شعور داشت و می‌دانست که مکتب امنیتی اسلام و تشیع، مکتب چهارم است. یعنی مکتب اول، برای روس‌ها است و آسیب محور بوده، مکتب دوم، برای یهودی‌ها است و تهدید محور بوده، مکتب سوم، برای آمریکایی‌ها است و اصالت و فرصت محور بوده و مکتب چهارم، برای تشیع است به خوبی می‌دانست که اصلا نباید تشیع را تهدید کند.

به وقت شام مقابل هزارپا ساخته شد

عباسی در بخش دیگر سخنان خود آثار موثر تولید شده در سینمای ایران را بیشتر با موضوع دفاع مقدس دانست و افزود: اگر فیلمی هم در سینمای ایران ساخته شود که موثر باشد آن فیلم با موضوع دفاع مقدس است. به طور مثال در مقابل «هزارپا» فیلم «به وقت شام» در سوریه ساخته می‌شود. در واقع در امروز هیچ فیلمی در تراز فرهنگی نمی‌تواند با آثاری که با موضوع دفاع مقدس ساخته می‌شوند رقابت کنند. اگر امروز جمهوری اسلامی چیزی دارد که مال خودش است آن را مدیون تولید فرهنگی است که در دوران 8 سال دفاع مقدس شکل گرفته است.

مرجع تقلیدی در قم داریم که لیدر جریان انحرافی شیرازی است

او گفت: اگر غرب می‌دانست که اگر به ایران حمله کند بسیج و سپاه ایجاد می‌شوند و در کنار آنها فرهنگی غنی بوجود می‌آید همچین اشتباهی را مرتکب نمی‌شدند. امروز در روحانیت آن روحانیتی مورد قبول است که صاحب تفکر بسیجی است. زیرا ما امروز مرجع تقلیدی در قم داریم که لیدر جریان انحرافی شیرازی است.

عباسی فرهنگ شکل گرفته در دوران دفاع مقدس را عامل ایستادگی ما مقابل آمریکا دانست و اضافه کرد: روسیه چنین جرائتی ندارد یک پهباد آمریکایی را سرنگون کند و چین نمی‌تواند یک آمریکایی را بگیرد تا جلوی او زانو بزند. اما این فرهنگ در دوران دفاع مقدس در کشور ایجاد شده که آمریکایی را می‌گیریم و روبروی ما زانو می‌زند و از آن طرف هم هواپیمای آن را هم در آسمان می‌زنیم. آن وقت رئیس جمهور آمریکا به دلیل اینکه کاری از دستش برنمی‌آید در زمان یک هفته 20 بار توئیت می‌زند و سخنرانی می‌کند و تهدید انجام بدهد.

اگر اسرائیلی‌ها شعور داشتند به جنوب لبنان حمله نمی‌کردند

او به اشتباه اسرائیل در حمله به جنوب لبنان اشاره کرد و یادآور شد: از آن طرف هم اگر اسرائیلی‌ها شعور داشتند به جنوب لبنان حمله نمی‌کردند که حزب الله لبنان ایجاد شود. آن چیزی که شما امروز به عنوان جریان امل می‌شناسید که شهید چمران و امام موسی صدر بنیانگذار آن بودند همین «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان است. او همانند اصلاح طلب‌های ما لیبرال است و خطری برای اسرائیل نیست.

حشدالشعبی سپاه پاسداران عراق شده

حسن عباسی  حمله داعش به عراق را زمینه ساز شکل‌گیری حشدالشعبی عنوان کرد و گفت: اگر در سال 1393 داعش از دیرالزور سوریه به عراق حمله نمی‌کرد و موصل را نمی‌گرفت و به پشت دیوارهای بغداد نمی‌رسید آیت‌الله سیستانی در عراق فتوا نمی‌داد و جوانان شیعه بسیج نمی‌شدند، چیزی به نام حشدالشعبی تشکیل نمی‌شد. حالا حشدالشعبی سپاه پاسداران عراق شده و در گلوی آمریکایی‌ها گیر کرده است.

او با اشاره به شکست ژنرال ماتیس در برابر سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت: در جریان جنگ سوریه شیعیان جهان زیرنظر سردار قاسم سلیمانی جمع شدند و پیمان ناتوی شیعی ایجاد کردند و به سوریه رفتند و 65 درصد آن را از دست داعش نجات دادند. ژنرال ماتیس چهار ستاره با هفت تریلیون دلار در برابر سردار قاسم سلیمانی دو ستاره قرار گرفته بود. در نهایت نیز در برابر ناتوی اسلامی و ناتوی شیعی شکست خورد و از مقام خود استعفا داد.

اهل خالکوبی و قلیان شهدای حرم شد

عباسی گفت: ما تعداد 2 هزار و 300 نفر شهید مدافع حرم دادیم که این ماجرا فرهنگ ایران را 40 سال بعد از انقلاب دوباره زنده کرد. امروز وقتی صحبت از شهدای مدافع حرم ازجمله شهید قربان‌خانی می‌کنیم به نمونه‌ای برمی‌خوریم که فردی اهل خالکوبی و قلیان کشیدن به فردی که شهید مدافع حرم می‌شود تغییر ماهیت می‌دهد.

مردم سوریه را با تجربه 40 سال جمهوری اسلامی آشنا کنیم

وی درمورد بزرگترین کاری که می‌توان برای بچه‌های سوریه انجام داد گفت: بزرگترین کار این است که آنها را با تجربه 40 سال اخیر جمهوری اسلامی آشنا کنیم. چند سال پیش هزینه تبدیل خاطرات دوران دفاع مقدس به VCD حدود چند میلیارد تومان بود. به عبارتی بهتر آنقدر خاطره ضبط شده داریم که تا پیاده شوند و به کتاب تبدیل شوند حالاحالاها زمان خواهد برد. پس اگر شهادت امام حسین (ع) در یک روز در کربلا، 1300 سال اثر فرهنگی دارد بزرگترین کار فرهنگی در ماجرای سوریه، یمن، فلسطین، لبنان و افغانستان حفظ و پاسداشت آن مبارزه‌ها، مجاهدت‌ها و رشادت‌ها است.

عباسی بازسازی سوریه را دارای چند سناریو دانست و خاطرنشان کرد: برای بازسازی سوریه چند سناریو داریم که باید انجام بدهیم. گام نخست، بازسازی عمرانی و فعالیت‌های اقتصادی است. گام دوم، بازسازی منابع انسانی و اقدامات فرهنگی است.

وی خواستار ورود تجار حزب‌الهی به عرصه تجارت شد و گفت: بچه حزب‌الهی که می‌تواند کار تجاری انجام بدهد نباید اجازه بدهد تجاری که مسئولین دولت می‌گویند سال گذشته 40 میلیارد دلار به آنها داده‌ایم ولی فقط 10 میلیارد آن بازگشته است وارد کار تجارت شوند.

او گفت : در گام اول بعد از جنگ که بازسازی عمرانی و انجام کارهای اقتصادی و تجاری است تجار انقلابی صاحب فکر فرهنگی می‌توانند آنجا با کارهای عمرانی و تولیدات اقتصادی کارهای عظیم فرهنگی کنند. البته با تجارت صحیح، زیرا وقتی شوروی از هم پاشید و هشت کشور آسیای میانه ایجاد شدند به یک سال نکشید که زندان‌های این کشورها از ایرانی ها پر شد.

عباسی ادامه داد: ایرانی‌ها می‌رفتند و در آنجا کثافت‌کاری می‌کردند. تجار ایرانی با بردن محصولات تقلبی به این کشورها سر مردم آنجا کلاه می‌گذاشتند. باید گرفت و چنین تاجرهایی را اعدام کرد. زیرا مردمی که تازه از دست شوروی آزاد شدند و عاشق ایران هستند به ناگاه با یک مشت تاجر دزد، قالتاق و هفت‌خط روبرو می‌شوند؛ با چنین تاجرهای دزد نمی توان کاری در سوریه از پیش برد.

پاسداشت شهدا فوری‌ترین کار برای مردم عراق، سوریه و یمن

وی پاسداشت شهدا را فوری‌ترین کار ممکن برای مردم کشورهای عراق، سوریه و یمن عنوان و اضافه کرد: شهدا در کشور عراق از آن ارزش و جایگاه شهدا در ایران بی بهره هستند. متاسفانه برای شهدایی که در عراق بر اثر انفجار بمب به شهادت می‌رسند نه فیلم مستند، نه یادگاری و نه بزرگداشتی برگزار نمی‌شود. در کشور سوریه هم وضعیت به همین صورت است. البته یک سری بزرگداشت‌های کلی می‌گیرند. این ماجرا در کشور یمن هم به همین صورت است و آنها هم با چنین مشکلی روبرو هستند.

/تسنیم

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید