در مقابل نور خورشید قرار گرفتن بدون هیچ گونه محافظتی خود می‌تواند عاملی برای سوختگی پوست و یا حتی ابتلا به سرطان پوست نیز شود بنابراین بسیاری از متخصصان بر این باور هستند که به هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید باید از پوست، چشم و موی خود حفاظت کامل انجام شود چرا که در غیر این صورت احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری ها وجود خواهد داشت.

یکی از روش های موثر برای حفاظت از نور خورشید استفاده از کلاه های لبه دار می باشد چرا که این گونه کلاه ها خود می تواند در حکم سایبان باشد که از تابش نور مستقیم خورشید جلوگیری کند و همچنین استفاده از این روش می تواند مانع است ایجاد لک بر روی پوست نیز شود.

به طور کلی باید در نظر داشت که اشعه های UVA و UVB هر دو می توانند باعث آسیب DNA شوند که این خود می تواند عاملی برای  ابتلا به سرطان پوست شود چرا که طبق آمارهای رسمی منتشر شده امروزه سرطان پوست به عنوان دومین سرطان شایع در جهان شناخته شده است. از این رو توصیه می شود حتی در روزهای ابری نیز از ضد آفتاب استفاده شود تا از این طریق بتوانید از آسیب‌های ناشی از پوست در امان باشید.

جالب است بدانیم که پوست صورت، پوست دور چشم، گوش و دست ها بیشتر در معرض نور آفتاب قرار می گیرند بنابراین بهتر است  مراقبت بیشتری از آنها نیز شود .

بدیهی است که استفاده از عینک آفتابی مناسب نیز می تواند  روش موثر دیگری برای حفاظت از فرد به هنگام قرار گرفتن در مقابل نور خورشید باشد چرا که تابش مستقیم نور خورشید به چشم خود می‌تواند باعث ضعیف شدن چشم شود.

استفاده از کرم ضد آفتاب یکی از موثرترین روش ها برای محافظت از نور خورشید می باشد. در این روش باید تنها به اندازه یک بند انگشت کرم بر روی پوست و نواحی صورت مالید هر چند  در این مجال باید یادآور شد که بهتر است این کار را قبل از انجام آرایش انجام داد و آن را ۳ الی ۴ ساعت یکبار نیز تکرار کرد.

باید در نظر داشت که متاسفانه برخی از افراد بر این باور هستند که استفاده از کرم ضد آفتاب برای مردان نیاز نیست اما این در حالی است که استفاده از کرم ضدآفتاب برای مردان با توجه به اینکه پوشش چندانی ندارند به مراتب لازم تر می باشد که طبق آمار موجود ابتلا به سرطان پوست در میان مردان بیشتر از زنان است.

استفاده از دستکش و لباس های آستین بلند نیز یکی دیگر از روش های موثر برای محافظت از پوست در مقابل نور خورشید می باشد چرا که داشتن پوشش مناسب خود می تواند عاملی برای عدم تابش مستقیم نور خورشید باشد که این مهم می تواند پوست را از عوارض ناشی از تابش مستقیم نور خورشید محافظت کند.

یکی دیگر از روش های موثر برای مقابله با آثار منفی نور خورشید استفاده از چتر می باشد از این رو توصیه می‌شود به هنگام پیاده روی و یا نشستن در مقابل نور خورشید از چتر استفاده شود تا از این طریق نیز بتوان از پوست در برابر اشعه مستقیم نور خورشید محافظت کرد.

باید در نظر داشت که بسیاری از افراد بر این باور هستند که برای تامین ویتامین D  مورد نظر بدن خود باید در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرند اما این در حالی است که در این صورت نیز باید از کرم ضدآفتاب عینک آفتابی و موارد دیگر نیز استفاده شود چرا که در غیر این صورت پوست با آسیب های جبران ناپذیر مواجه خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید