دادستان کل کشور اظهار کرد: برای نظام جمهوری اسلامی زیبنده نیست که مرتب بگویند یکی برد و یکی خورد و همین امر موجب بی‌اعتمادی مردم شود. آنچه باعث تضییع حقوق مردم می‌شود، بی‌مبالاتی در انجام وظایف است.

به گزارش سلام نو، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه دادستان زنجان که در سالن شماره ۳ دادگستری استان برگزار شد، با بیان اینکه همه بخش ها و آحاد جامعه در سطحی در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی وظیفه دارند، افزود: دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد کمر همت بسته است و از همه توان و ظرفیت خود برای مبارزه با فساد استفاده می کند و در این زمینه با کسی تعارف ندارد.

منتظری با تاکید بر لزوم مبارزه جدی با فساد اقتصادی در کشور، متذکر شد: برای نظام جمهوری اسلامی زیبنده نیست که مرتب بگویند یکی برد و یکی خورد و همین امر موجب بی‌اعتمادی مردم شود.

دادستان کل کشور تاکید کرد: آنچه باعث تضییع حقوق مردم می‌شود، بی‌مبالاتی در انجام وظایف است.

منتظری ضمن ابراز رضایت‌مندی از حضور در پایتخت شور و شعور حسینی در دهه کرامت، افزود: همه تلاش‌ها در برهه کنونی بر این امر استوار است تا دستگاه قضا بتواند به وضعیت مطلوب که امروز با آن فاصله داریم، نزدیک‌تر شود.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر کشور در شرایط حساسی قرار داشته و همه ما باید به نوبه خود این شرایط خطیر را درک کرده و به گونه‌ای عمل کنیم که در پایان، سربلند از مسئولیت‌های‌مان بیرون آییم، تصریح کرد: امروز شاهد تغییر یکی از پست‌های مدیریتی هستیم و آنچه که در مورد این تغییرات باید گفت، این است که این پست‌ها برای کسی ماندگار نبوده و مهم آن است که بعد از پایان ماموریت، ناراحتی را به واسطه ترک پست در چهره مردم ببینیم.

منتظری با تاکید بر اینکه بی‌تردید خدمت به مردم یکی از بزرگ‌ترین نعماتی است که خداوند نصیب انسان می کند، ادامه داد: همه پست‌هایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی اعطا می‌شود، برای برقراری عدل و داد است، در غیر این صورت هیچ‌کدام از این پست‌ها و منصب‌ها اگر کارکرد برقراری عدل و داد و خدمت به خلق خدا را نداشته باشد، هیچ ارزش دیگری نخواهد داشت.

دادستان کل کشور با بیان اینکه هدف از حکومت در نظام مقدس جمهوری اسلامی برپایی قسط و عدل بوده و کسانی مقبولیت خواهند یافت که بتوانند در این مسیر باقی بمانند، اظهار کرد: اعتقاد راسخ به این مهم داریم که امروز فرصتی پیش آمده تا قوای سه‌گانه با هدف الهی به مردم خدمت کنند، به همین خاطر در ارائه خدمت به مردم، اگر تقوا را در اولویت قرار دهیم، صد درصد رضایت الهی را به دنبال خواهد داشت.

منتظری با یادآوری اینکه دستگاه قضایی بیش از سایر دستگاه‌ها در زمینه اجرای عدالت در جامعه مسئولیت دارد، بیان کرد: امروز مراسم تودیع و معارفه دادستان زنجان را داریم و آنچه که می‌توان در این زمینه گفت، این است که دادستان دو وظیفه عمده بر عهده دارد و آن اینکه قرابت با مردم به گونه‌ای باشد که هر کس در حقش ظلم شده، احساس راحتی کند و دوم اینکه از پیگیری حقوق عامه مردم و دفاع از آن غافل نباشد.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که در برهه کنونی باعث تضییع حقوق مردم می‌شود، بی مبالاتی است، افزود: متاسفانه در استان زنجان نیز برخی موارد و مسائل باعث تضییع حقوق عامه شده است که انتظار می‌رود مسئولان استان بتوانند این موضوع را به خوبی پیگیری کنند. متاسفانه برخی بی‌مبالاتی‌ها در جامعه باعث تجاوز به حقوق عامه از جمله تجاوز به حریم رودخانه، نبود مدیریت در مصرف آب‌های زیرزمینی و … شده است.

دادستان کل کشور با یادآوری اینکه وظیفه دستگاه قضا در شرایطی سبک خواهد شد که سایر دستگاه‌ها به وظیفه‌ای که بر عهده‌شان گذاشته شده است، به خوبی عمل کنند، ادامه داد: بی‌تردید دادستانی و قوه قضائیه زمانی که به حقوق عامه مردم تجاوز شده است، باید وارد عمل شود. به‌عنوان مثال، اگر جاده‌ها مناسب نیست نشان می‌دهد که راه و شهرسازی به وظیفه خود عمل نکرده است.

منتظری در ادامه، مبارزه به فساد را عزم جدی قوه قضائیه برشمرد و با یادآوری اینکه منکر وجود فساد نیستیم اما دشمن نیز در تلاش است تا این فساد را گسترده جلوه کند، اظهار کرد: اعتقاد راسخ به این مهم داریم که امروز خدمات گسترده‌ای در دستگاه‌های مختلف ارائه می‌شود، به همین خاطر وجود این مقدار فسار برای این تعداد خدماتی که ارائه می‌شود، کم است اما معتقدیم این مقدار هم نباید در کشور وجود داشته باشد.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه دستگاه قضا فارغ از مبارزه جدی با فساد در عرصه‌های مختلف، با فساد در درون خود نیز مقابله کرده و از هیچ قصوری چشم‌پوشی نمی‌کند، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد کمر همت را بسته است و امیدواریم جامعه مبرا از فساد شده و از این طریق اعتماد مردم جلب شود./مهر

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید