امام جمعه موقت تهران افزود: مسئولان محترم شاهد این گرانی‌های سرسام آور هستید. دولت شما که دولت تدبیر و امید است و کلید هم دارید. اگر مشکلات با کلید حل نمی شود با چکش مشکلات را حل کنید. 

به گزارش سلام نو، آیت الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به داستانی از حضرت موسی گفت: خداوند به موسی(ع) گفت ما قوم تو را امتحان کردیم که ببینیم آیا عقل دارند یا از آن استفاده می‌کنند؟ قرآن از امتحان به کلمه فتنه تعبیر می‌کند. از فتنه برحذر باشیم. امتحان گاهی در قالب فتنه به سوی انسان می‌آید. در این انقلاب خیلی‌ها امتحان شدند و نمره صفر آوردند و خوب بودند و عوض شدند و از قطار انقلاب پیاده شدند و چه فراوانند این تیپ آدم‌ها.

امام جمعه موقت تهران خطاب به نمازگزاران گفت: شما اهل کوفه نیستید و رمز این وفاداری این است که شما متمسک به ولی و ولایت شدید. قبل از انقلاب از امام(ره) الهام گرفتید و بعد از امام تبعیت از رهبری معظم را دارید و این تمسک به رهبری است که شما را وفادار کرده است. ملت ما نسبت به رهبر و امام گوش به فرمان هستند. در صدد باشیم آنچه که باید را انجام دهیم و آنچه را که بد عمل کردیم استغفار کنیم چون خدواند می‌آمرزد.

اهم اظهارات امام جمعه تهران را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*این ایام سالگرد حمله جنایتکارانه آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران است و این چقدر وقاحت و بی شرمی و جنایت در نوع خود است.

*می‌خواهم چندجمله‌ای با آقای ترامپ صحبت کنم؛ آقای ترامپ اقتدار ایران را با اقتدار آمریکا مقایسه کن. در اقتدار ایران هوش و انسانیت مشاهده کردید و در اقتدار آمریکا وحشی‌گری را دیدید. ایران پهپاد فوق پیشرفته را می‌زند در حالی که سرنشین ندارد اما آمریکا هواپیمای مسافربری ایران را در ارتفاع ۱۲ هزار پا عمدا می‌زند در حالی که مسافر دارد. در حالی که  ۵۳ زن و ۴۳ تبعه کشورهای خارجی و ۳۶ کودک دارد.

*آمریکا هولوکاست را به راه می‌اندازد و دو شهر ژاپن را می زند و ۲۲۰ هزار کودک و زن و سالخورده را در کوره بمب اتم می سوزاند. او می‌گوید برای کشته نشدن ۱۵۰ ایرانی دستور حمله را لغو کرده اما تو حمله را برای چیز دیگری لغو کردی  و در آن موقع جنازه سربازان آمریکایی را دیدید و دستور لغو دادید. با خود گفتی وقتی پهپاد را می‌زنند، با ناوی که روی آب دریا در برابر چشمانشان قرار دارد چه خواهند کرد!

*ایران برای تامین انرژی برق و برای مصارف علمی به غنی سازی اورانیوم ادامه خواهد داد و این غنی‌سازی برای بمب اتم نیست؛ ایران بمب اتم را نه مشروع می‌داند و نه احتیاج دارد اگر بخواهد به کشوری مثل اسرائیل حمله کند کافی است نیروگاه هسته‌ای «دیمونا» را بزند. ما از ۱۶ تیر اورانیوم را در هر درجه و اندازه که لازم باشد غنی‌سازی خواهیم کرد.

*{خطاب به سیاست‌مدارن آمریکایی}: شماها اگر مایل هستید رنگ آب‌های خلیج از نیلی به سرخ تبدیل یابد به فکر حمله باشید.

*مسئولین با مردم رابطه پیدا و ملاقات کنند. جواب نامه‌های مردم را بدهند و این نمیشود که مسئولین در جاهای بسته زندگی کنند و مردم به آن ها دسترسی نداشته باشند. ممکن است مردم گرفتاری، درد و مصیبت داشته باشند؛ به دادشان برسید.

*از رهبر یاد بگیرید؛ ایشان مرتب با مردم ملاقات دارند؛ شما که دیگر از رهبر بالاتر نیستید. یک نفر را مسئول کنید حرف‌های مردم را بشنوند. از رئیس محترم قوه قضائیه تشکر میکنم که هم در بین مردم می‌آید  و هم برخورد قاطع و انقلابی با تازیان ناصالح دارد. از برنامه و وعده‌های ایشان تشکر کامل داریم.

*مسئولان محترم شاهد این گرانی‌های سرسام آور هستید. دولت شما که دولت تدبیر و امید است و کلید هم دارید. اگر مشکلات با کلید حل نمی شود با چکش مشکلات را حل کنید.

*اگر هم دیدید تدبیر شما کارساز نیست کلید هم نمی تواند قفلی را باز کند با نخبگان و انسان های باتجربه و مشورت کنید. دولت با مجلس محترم گام به سوی مشکلات بردارید کارد به استخوان مستضعفین رسیده است و نزدیک است به حلقوم هم برسد.

*مشکل دیگر اجاره بها است. چرا اینقدر بالا رفته است؟ نه مردم می‌توانند خانه بخرند، نه رهن کنند و نه اجاره بها پرداخت کنند؛ مردم چه خاکی بر سرشان بریزند؟

*مشکل بعدی خانوادها طلاق است، خانواده ها زود به زود متلاشی می‌شوند. هم دولت، هم مجلس و هم قوه قضائیه باید دست به دست هم بدهند و این مشکل را حل کنند. /خبرانلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید