در مستند کوتاه "مافیای کنکور" نگاهی داشتیم به پشت پرده‌های صنعتی که گردش مالی عجیب و غریب و پدرخوانده‌های خاص خود را دارد و سال‌های سال است که معنای خود را از دست داده.

سلام نو – سرویس اجتماعی: "مافیای کنکور" کلیدواژه‌ای که این  روزها زیاد به گوش می‌خورد، ترکیبی که به صاحبان و گردانندگان صنعت کنکور و کنکور آزمایشی اشاره دارد، صنعتی که بنابر آمار موجود گردش مالی چند هزار میلیاردی دارد و  بازاری جذاب برای سرمایه‌گذاران قدیمی و جدید محسوب می‌شود.

کنکور هر چند در گذشته صرفا یک رقابت علمی بود ولی امروز به سوژه‌ای جذاب برای تجارت تبدیل شده که توانسته نسخه‌های شبیه ساز خودش را تا دبستان هم پیش ببرد  و با تقویت ترس از کنکور درمان این ترس را به مخاطبان خود بفروشد.

امروز آمار بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی بسیار بالاست. به عنوان نمونه از ۷ میلیون فارغ التحصیلان سال ۹۴ چیزی نزدیک به 2.5 میلیون نفر غیر فعال هستند و از بین 4.5 میلیون نفر نیروی فعال 1 میلیون نفر بیکار هستند.در موردی دیگر سعید نمکی، معاون سابق توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایران اعلام کرد که ۴۲ درصد بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

بازار بیکارانی که ظاهرا حتی کنکور و دانشگاه و تحصیلات عالی هم نتوانسته آن‌ها را نجات دهد و هنوز که هنوز است سایه غول بیکاری با قدرت بالا سرشان مانده.

در مستند کوتاه "مافیای کنکور" نگاهی داشتیم به پشت پرده‌های صنعتی که گردش مالی عجیب و غریب و پدرخوانده‌های خاص خود را دارد و سال‌های سال است که معنای خود را از دست داده.

دانلود با کیفیت 320

دانلود با کیفیت 480

دانلود با کیفیت 720

دانلود با کیفیت 1080

کد خبرنگار: ۱
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    سسیسی
  • ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    درود بر شرافتمندانی که در تلاشند تا این حق عمومی محقق شود. هر روز بر مقبولیت و عمومیت این خواست اجتماعی افزوده خواهد شد و به گواه تاریخ، در نهایت، برای هیچ قدرتی گریزی از تن دادن به آن باقی نخواهد ماند. تجربۀ شخصی من: تأثیرات باقی مانده از افسردگی روزهای بعد از کنکور 77، بعد از دو دهه هنوز رهایم نمی کند. اجازه ندهیم، تکرار این تجربه به فرزندان خودمان و عزیزان مردم تحمیل شود
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    لعنت به کسایی که به خاطر پول بچه های مردم رو روانی می کنن
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    لطفا از وبلاگ من دیدن کنید تا مافیا کنکور رو بهتر بشناسید و پول های مردم بیشتر از این بالا نکشند http://ghalamchifacts.blogfa.com

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید