رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: آینده کشور و نظام بسیار درخشان است و خون شهیدان چنان آن را تضمین کرده است که مطمئنیم آینده از آن این کشور واین نظام خواهد بود.

به گزارش سلام نو، حجت الاسلام والسملمین ابراهیم رئیسی صبح امروز ۶ تیرماه در مراسم تشییع ۱۵۰ شهید دفاع مقدس در مقابل دانشگاه تهران با اشاره به شهادت امام صادق (ع) با عرض تسلیت به این مناسبت به ذکر حدیثی از آن امام پرداخت و گفت: امام صادق در این حدیث می فرمایند دانش ۴ نکته برای انسان سالک ضروری است. اول، خداشناسی. دوم، دین شناسی. سوم شناخت آنچه برای ایمان و عمل صالح ضروری است و چهارم شناخت جامعه و آنچه که وظیفه هر انسانی برای شکل دادن به زندگی سعادتمندانه است.

وی ادامه داد: بر این مبنا انسان سالک باید وظایف خود و آسیب هایی که یک زندگی سعادتمندانه را تهدید می کند به خوبی بشناسد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه اظهار کرد: شهدا مظهر شناخت و سلوک در راه حقیقت اند. آنها با ما سخن می گویند و به ما درس خداشناسی می دهند. خودشان در راه خدا بودندو ما را به این راه دعوت می کنند. شهدا مظهر اخلاص و مظهر عبودیت پروردگار بودند. و ما در مظهر مقدس شهیدان درس عبودیت و خداشناسی می گیریم.

وی با اشاره به دومین درس اظهار کرد: شهدا حقیقتاً دین را خوب شناخته اند و می دانستند که دین از آنها چه می خواهد. نکته مهم در اینجا، زمان شناس بودن شهداست. آنها در دین شناسی و دین شناسی شان، زمان شناس بودند. سخن امام و ولی شان را خوب شنیدند و آن را به جان خریدند و در این راه تجارت بزرگی کردند، تجارتی که تماماً سود بود. آنها جانشان را دادند و آینده ای سعادتمند در بهشت و لقدای خدا را خریدند.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر زمان شناس بودن شهدا افزود: شهدا اقدامی را باید در زمان درست انجام شود، انجام دادند. شما برای «توابین» مجلس عزاداری نمی گیرید. آنها شعارشان، نیتشان و هدفشان خوب بود اما سخن این است که زمان شناس نبودند اما شهدای ما مظهر زمان شناسی هستند و در زمان درست اقدام درست را رقم زدند.

وی با تاکید بر سومین درسی که امام صادق به ما گوشزد می کند اظهار کرد: همچنین شهدای ما نیاز جامعه را خیلی خوب شناختند. آنها تهدیدهای دین، تهدید علم، تهدید استقلال و شکل دادن به یک زندگی سعادتمندانه را به درستی فهمیدند و آسیب شناسی خوبی کردند.

رئیس قوه قضائیه گفت: شهدای ما هم دشمن شناس بودند، هم دشمن ستیز. به ما آموختند که انسان سالک باید هم دشمن شناس باشد، هم دشمن ستیز. چرا که دشمن ستیزی فرع بر دشمن شناسی است. شهدای ما در این راه هر چه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند.

به گفته حجت الاسلام رئیسی آنچه امروز این کشور از اقتدار و عزت دارد به برکت خون شهداست، به برکت بصیرت آفرینی های امام امت و مقتدای بصیرمان امام خامنه ای حفظه الله تعالی است.

وی با بیان اینکه در موقعیت حساسی قرار داریم، خاطرنشان کرد: دلیل آنکه امروز دشمن می خواهد و نمی تواند، اما ما می خواهیم و می توانیم این است که ما دلداده خدا هستیم. رمز این توانستنِ ما در دلدادگی به خدا و به ایمان است. در آمادگی خطر کردن برای خداست، در دیدن آینده ای روشن و امیدآفرین است.

رئیس قوه قضائیه همچنین تاکید کرد: عزیزان و شهیدان ما در زمان جنگ تحمیلی به میدان آمدند و دشمن را شکست دادند. امروز آثار خون شهیدان را ببینید، این فقط یک امر معنوی و اعتقادی نیست بلکه یک بحث سرزمینی و تمدنی است. امروز وضع ما و وضع دشمن را نسبت به آن زمان ببینید. امروز در همه عرصه ها نسبت به گذشته تفوق از آنِ ما و جریان انقلاب اسلامی. به مرزها نگاه کنید ببینید مرزها، امروز در کجاست؟ آنچه امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان امتداد راهبردی خود در منطقه شکل داده، چه در یمن، چه در جبهه مقاومت در دیگر کشورها نشان دهنده این تفوق است. اینها امتداد و پیشروی راهبردی جمهوری اسلامی است.

به گفته رئیسی امروز پیام این انقلاب به همه مردم عالم رسیده است و هرجا سخن از عدالت، مقاومت و مبارزه با استکبار به میان می آید ناشی از امتداد راهبردی نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه شهدا به ما درس مقاومت و ایستادگی را آموختند، گفت: شهدا به ما یاد دادند که راهبرد پیشرفت نه در تسلیم است، نه در مذاکره. آنچه امروز نصیب این مردم شده از راهبرد مقاومت ناشی شده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید کرده اند که اگر مقاومت و ایستادگی کردیم دشمن عقب می نشیند و اگر دست از مقاومت برداریم دشمن پیش می رود. اما بعضی ها طور دیگری قلم زدند و ادبیات دیگری را استفاده کرده اند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ساقط کردن پهپاد آمریکایی اظهار کرد: وقتی انگشت ما روی ماشه رفت و پهپاد آمریکا را ساقط کردیم ثابت کردیم که جمهوری اسلامی در عرصه مقاومت هیچ تعارفی ندارد و با تمام توان در برابر دشمن می ایستد و با تمام قدرت این آمادگی را دارد که آنها را پشیمان کند.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه من حدیث نفس می کنم و ابتدا به خودم و بعد به مسئولان تذکر می دهم، تصریح کرد: ما همه باید در انجام اقداماتمان نگاه کنیم بله فلسفه شهادت شهیدان. ما باید به وصیت نامه شهیدان رجوع کنیم و بارها و بارها آن را پیش چشم قرار دهیم.

وی با بیان اینکه مهمترین آموزه های موجود در وصیت نامه شهیدان، ایستادگی و مقاومت است. وقتی وصیت نامه آنها را مطالعه می کنیم این موارد را با تاکید و تکرار می بینیم. نوشته اند عزیزان ما بدانید که ما برای خدا رفتیم. نوشته اند عزیزان ما، ما به امر ولی فقیه زمان رفتیم و شما نگذارید ولی فقیه در این کشور تنها بماند. نوشته اند مردم بدانید باید در مقابل دشمنان با همه وجود ایستادگی کرد تا علم و دین و ارزشهای دینی پابرجا بماند. این وصیت همه شهدای ما است.

رئیس قوه قضائیه افزود: شهیدان ما پیام داده اند و ما باید در برابر پیام آنها گوش شنوا داشته باشیم. پیام آنها پیام عزت و اقتدار و مقاومت و احساس مسئولیت است. پیام آنها امر به معروف و نهی از بدهی ها و زشتی ها است. پیام آنها پیروی از فرامین رهبری است. پیام آنها ذلیل نبودن و عزیز بودن در همه شرایط است. امیدوارم خدا برای شنیدن پیام های شهیدان به همه ما گوش شنوا اعطا کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: آخرین سخنم این است که همه ما باید بدانیم خداوند از خون شهدا نمی گذرد. زیرا خون شهیدان متصل به «ثارالله» است و خداوند از خون حسین بن علی (ع) نمی گذرد، خونخواه امام حسین (ع) خود خداست. خدا از خون علی اصغر (ع)، قاسم بن الحسن (ع) و حبیب بن مظاهرها نمی گذرد. این خونها در کشور ما که در جبهه های جنوب و غرب ریخته شد مثل به ثارالله است واین جریان در کشور ما امتداد عاشورای حسینی است.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: بدانید و بدانیم که ممکن است باطل در دوره ای جولان داشته باشد اما ثبات و ایستادگی و ماندگاری ندارد، وعده خدا این است که ماندگاری و ثبات برای حق است. خدا از خون شهیدان نمی گذرد. همه ما مسئولان، دولت ها، مجالس، ادارات، سازمان ها و نهادهای این کشور باید بدانیم که خداوند از خون شهیدان نمی گذرد و این کشور و درست تنومند انقلاب اسلامی را با خون شهیدان آبیاری کرده است. هر کسی ناخالصی داشته باشد یا به فکر ناخالصی باشد باید بداند که فکر و عملش دوام و ماندگاری نخواهد داشت.

رئیس قوه قضایئه تاکید کرد: تردیدی ندارم که آینده کشور و نظام بسیار درخشان است و خون شهیدان چنان آن را تضمین کرده است که مطمئنیم آینده از آن این کشور واین نظام خواهد بود. خداوند وعده داده است آینده از آن متقین و صالحان است.

وی افزود: آینده نه برای پولداران و زرداران و زراندوزان و نه برای قدرت های استکباری است. قرآن به ما وعده داده است که آینده از از آن متقین، صالحین و مستضعفان است. مفسدان بدانند که در این کشور هیچ جا و جایگاهی نخواهند داشت.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید