وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا باید به یاد داشته باشد که ما در قرن 18 زندگی نمی کنیم،  افزود: منشور سازمان ملل وجود دارد و تهدید جنگ کاملا غیرقانونی است.

به گزارش سلام نو، محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی در مصاحبه اختصاصی با شبکه سی ان ان به توئیت های تهدیدآمیز اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پاسخ داد و تاکید کرد: ایالات متحده در جایگاهی نیست که ایران را نابود کند.

مصاحبه وزیر خارجه کشورمان یک هفته پس از آن انجام شده است که یک فروند پهپاد جاسوسی متجاوز آمریکایی در حریم هوایی کشورمان سرنگون شده است.

ظریف افزود: اقدامات آمریکا تقابل جویانه و تحریک آمیز بوده است ولی ایران هرگز به دنبال جنگ نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: تصور می کنم رئیس جمهور آمریکا باید به یاد داشته باشد که ما در قرن 18 زندگی نمی کنیم. منشور سازمان ملل وجود دارد و تهدید جنگ کاملا غیرقانونی است.

تشدید تنش‌ها بین واشنگتن و تهران پس از آن است که آمریکا با طرح ادعاهای بی پایه و اساس، ایران را عامل اصلی حمله به نفتکش ها معرفی کرده و تهران نیز بارها این ادعاها را رد کرده است.

ظریف در ادامه گفت: دولت آمریکا برای تضعیف دولت ایران تلاش کرده است و بر اساس تجزیه و تحلیل های نادرست خود اقدام می کند. ترامپ اطلاعات و تحلیل های نادرست دریافت کرده است و اکنون خودش را در وضعیتی می بیند که اعتقاد دارد باید از آن خارج شود.

ظریف در واکنش به اقدام اخیر آمریکا در تحریم رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز گفت: تحریم ها یک توهین بیشتر از سوی آمریکا به همه ملت ایران بوده است./تسنیم

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید