دبیر هیئت دولت با بیان اینکه ملت ایران هرگز از آرمان استقلال خود عقب‌نشینی نخواهد کرد، افزود: روحیه که برآمده از اعتقادات دینی و میهنی مردم است، به سادگی به دست نیامده که بخواهد با مرور زمان از دست برود.

به گزارش سلام نو، محسن حاجی‌میرزایی (دبیر هیئت دولت) در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام تازه تفحص شده، در پاسخ به پرسشی مبتنی بر چرایی استقبال پرشور ملت ایران از شهدا، به رغم گذشت بیش از سه دهه از پایان جنگ، اظهار داشت: ملت ایران در طول تاریخ، نشان داده که همواره بر سر مواضع اصولی خود می‌ایستد و این مواضع اصولی مشتمل بر پاسداری از حریم دین اسلام و نیز استقلال میهن است و شهدا نیز، پیشتازان پاسداری از این دو حریم مقدس هستند.

وی افزود: حتی اگر صد سال دیگر نیز از پایان دفاع مقدس زمان سپری شود، ملت ایران هرگز از آرمان استقلال خود عقب‌نشینی نخواهد کرد و همواره از شهدا به عنوان پرچمداران این مسیر مقدس، استقبال می‌کند و یاد و خاطره و سلوک آنها را هرگز فراموش نخواهد کرد.

دبیر هیئت دولت همچنین در رابطه با چرایی استمرار این روحیه در میان ایرانیان، یادآور شد: آنچه که در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در دفاع از حرمین شریفین روی داد، برآمده از یک روحیه و عزم و باور ملی است و این باور همواره در طول تاریخ خود را در بزنگاه‌های این‌چنینی نشان داده است.

وی افزود: بدیهی‌ست که این روحیه که برآمده از اعتقادات دینی و میهنی مردم است، به سادگی به دست نیامده که بخواهد با مرور زمان از دست برود و در آینده نیز تداوم خواهد داشت و ملت ایران با زنده نگاه داشتن یاد شهدا، همواره به آنها ابراز دین خواهند کرد و در مسیر آنها گام خواهند برداشت./ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید