یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها افزود:  اقدامات آقای رئیسی تأثیرات مثبتی را بر جای گذاشته و بارقه امید را در دل مردم ایجاد کرده است در این مدت کوتاه، اقدامات و تغییرات اساسی در دستگاه قضائی کشور را شاهد بوده‌ایم.

به گزارش سلام نو، ابوالفضل ابوترابی  با اشاره به انتظارات مردم از دستگاه قضائی بیان کرد: انتظار اصلی مردم از دستگاه قضائی سرعت همراه با دقت و اجرای عدالت در رسیدگی به پرونده‌های قضائی است که یکی از مطالبات اصلی و به حق مردم محسوب می‌شود. از سوی دیگر مردم انتظار برخورد مناسب دارند.

وی در ادامه اظهار کرد: زمانی که ما چهار برابر استاندارد جهانی پرونده قضائی در دادگاه‌ها داریم و دومین کشور دنیا در تعدد پرونده‌های قضائی هستیم نمی‌توان انتظار سرعت و دقت کافی را داشته باشیم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس تصریح کرد: ما باید دستگاه قضائی را به سمتی ببریم که ورود پرونده‌ها و تعداد آنها کاهش یابد و به دنبال آن در اطاله دادرسی مشکلات و بی دقتی‌ها و برخوردهای ناصواب کاهش خواهد یافت.

وی در ادامه تاکید کرد: اکنون فضای حاکم بر قوه قضائیه امیدوار کننده است اقدامات آقای رئیسی تأثیرات مثبتی را بر جای گذاشته و بارقه امید را در دل مردم ایجاد کرده است در این مدت کوتاه، اقدامات و تغییرات اساسی در دستگاه قضائی کشور را شاهد بوده‌ایم.

ابوترابی در ادامه با اشاره به ضرورت نظارت بر عملکرد زندان‌ها بیان کرد: نظارت بر بخش زندان‌ها باید با دقت بیشتری صورت بگیرد مشکل اصلی ما امروز در زندان‌ها پایین بودن تعداد زندان‌ها و بالا بودن تعداد زندانیان است. شلوغ بودن زندان‌ها یک معضل است که باید به این موضوع رسیدگی شود./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید