آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: حضور آبه در ایران حماسه‌ای برای نظام اسلامی در متن شرارت‌های دشمن بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با این شخصیت به‌جای دریافت پیام ترامپ، پیام خود را به سراسر جهان منتقل کردند.

به گزارش سلام نو، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با وزیرعلوم عنوان کرد: دانشگاه یکی از ارکان کشور است و بسیاری از مسائل کشور، حول محور دانشگاه رقم می‌خورد.

او  ادامه داد: مطلوب بودن دانشگاه منوط به دو چیز است؛ اول اینکه علم به عنوان علم دنبال شود و نگاه درآمدی نداشته باشیم؛ در حوزه‌های علمیه این اتفاق رخ داده است و باید این فرهنگ در دانشگاه نیز جا بیفتد.

این مرجع تقلید شیعه بیان کرد: نکته دوم این است که گردآوری زیاد ارزشی ندارد و باید به دنبال نوآوری باشیم، گردآوری علم و تجربه دیگران خوب است ولی باید به دنبال نوآوری در علوم باشیم و به عنوان پیشرو در علوم شناخته شویم.

او ادامه داد: دانشگاه باید با نیازهای ملموس مردم ارتباط داشته باشد؛ نباید اینگونه باشد که دانشجویان خزینه‌ای از علم باشند ولی نتوانند مشکلی را از جامعه حل کنند؛ باید یک رابطه بین علوم دانشگاهی و حل مشکلات جامعه ایجاد و تقویت شود تا مردم ضرورت وجود دانشگاه در جامعه را حس کنند.

عدم آشنایی با مسائل اخلاقی باعث مهاجرت دانشجویان است

مکارم شیرازی گفت: دانشجویان نباید جناحی عمل کنند؛ باید رویکرد دانشجویان حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران و انجام انتقادات سازنده در راستای پیشرفت کشور باشد؛ دانشجویان حق دارند در مسائل سیاسی ورود کنند و انتقاد مستدل، منطقی و مودبانه داشته باشند ولی باید مراقبت شود تا حمایت‌ها جناحی نشوند.

او اضافه کرد: ما کشور اسلامی هستیم و باید دانشجویان با مسائل اسلامی و اخلاقی آشنایی پیدا کنند؛ عدم آشنایی با مسائل اخلاقی باعث می‌شود برخی جوانان پس از تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کنند و تعهدی به کشور خود نداشته باشند.

به جهنم که از برجام خارج می‌شوید

او  گفت: معتقد هستیم که بر آمریکا پیروز خواهیم شد، زیرا رییس جمهور آمریکا دچار اوهام است و سرمایه او نیز دروغ است و با این اوهام قطعا شکست خواهد خورد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مذاکره چند شرط دارد، عنوان کرد: اولین شرط مذاکره اعتماد متقابل است و با آمریکا که بدعهد است و به اصول و قرارداد خود پایبند نیست نمی‌شود مذاکره کرد؛ همچنین نمی‌شود با فشار آوردن، ایران را وادار به مذاکره کرد؛ تحریم اسلحه انسان‌های ضعیف است و نشانه ضعف آمریکا است.

مکارم شیرازی عنوان کرد: مدت زیادی مذاکره انجام شد و نتیجه آن نیز برجام بود ولی آمریکا اعلام کرد که یک طرفه خارج می‌شوم؛ باید گفت به جهنم که خارج می‌شوید.

حضور آبه حماسه‌ای برای نظام اسلامی بود

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی نیز امروز در دیدار جمعی از مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) انجام شد، طی سخنانی گفت: استعدادهای بسیاری در میان مردم وجود دارد اما باید این استعدادها و همت‌ها متراکم و افزون شوند تا بتوانیم از فرصت تهدیدها و تحریم‌ها که ماندگار نیستند به‌خوبی استفاده کنیم.

امام‌جمعه قم اضافه کرد: مردم ثابت کرده‌اند که این نظام را اسلامی دانسته و منبع تبلیغات و برنامه‌های آن‌ها قرآن و عترت است به همین علت می‌توانیم با بهترین روش‌ها و برنامه‌ها و تکیه بر داخل به نتایج مورد نظر برسیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم ادامه داد: نگاه جریانی و جناحی به مسائل موجب شود که یک جریان و جناح، کار جریان و جناح‌های مقابل را تخریب کنند اما  با نگاه به وجهه‌الله دیگر موضوع جریان و جناح مطرح نیست.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه استمرار پیشرفت در جامعه نیازمند بی‌توجهی به نگاه‌های حزبی است، تصریح کرد: اکنون با تحریم‌های بی‌سابقه روبرو هستیم که بخشی از این تحریم‌ها بسیاری از انقلاب‌ها را ناتمام گذاشته اما ما نگاهی الهی داشته و از ادامه دادن مسیر خود خسته نمی‌شویم.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) با اشاره به اینکه در اوج گرفتاری‌ها هیچگاه سر برابر دشمن خم نکرده‌ایم، مطرح کرد: حضور آبه در ایران حماسه‌ای برای نظام اسلامی در متن شرارت‌های دشمن بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با این شخصیت به‌جای دریافت پیام ترامپ، پیام خود را به سراسر جهان منتقل کردند./خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید