۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵
کد خبر: 19705940

مهدی چمران نسبت به  فراخوان قالیباف برای انتخابات واکنش نشان داد.

البته قالیباف اولین‌بارش نبود که برای جوانان پیغام می‌فرستاد او درست چند روز بعد از انتخابات سال ۹۶ نامه‌ای خطاب به جوانان نوشت و از لزوم پوست‌اندازی اصولگرایان و حرکت به سمت نواصولگرایی سخن گفت. قالیباف که در سودای ایجاد جریانی جدید و تبدیل شدن به یک لیدر به سر می‌برد در ۹ ماه پیش از مانیفست نواصولگرایی رونمایی کرد. با نگاه به تحرکات قالیباف به نظر می‌رسد شهردار سابق دیگر دل از انتخابات ریاست جمهوری بریده و این‌ دورخیز برای رسیدن به بهارستان است.

مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر نیز معتقد است آنچه قالیباف این‌روزها از آن می‌گوید با نگاه به انتخابات ۹۸ است. گفتگوی کوتاه با مهدی چمران را بخوانید؛

*********

آقای چمران! روز گذشته آقای قالیباف یک فراخوانی برای جوانان داد نظر شما و تحلیلتان درباره این فراخوان چیست ؟

من هنوز فرصت نکردم این فراخوان را به دقت بخوانم و صوتش را گوش کنم؛ از خود ایشان هم هنوز سوال نکرده‌ام؛ البته صحبتی در این رابطه با آقای پیرهادی داشتم و ایشان توضیحاتی داده است اما چون خودم مطالعه نکردم نمی‌دانم دقیقا چه مباحثی مطرح شده است. به نظرم ایشان در تلاش است تا نظر جوانان را  جذب کند و در مسیر اتحاد و وحدت به پیش برود.

یعنی این فراخوان در راستای همان نواصولگرایی است؟

همه این‌ موضوع‌ها یکی است.

نظر شما درباره این پروسه نواصولگرایی چیست؟

من چون اظهارات ایشان را نخواندم نمی‌توانم اظهار نظر دقیقی داشته باشم اما آنطور که پرسیدم گویا ایشان خواسته‌اند جوانان را جلب و جذب کنند چون در استان‌هایی که رفته بودند جوانان نسبت به او روی باز نشان داده اند و از او استقبال کرده اند.

پس شما هم حامی ایشان هستید؟

به هر حال هرچیزی که بتواند وحدت ایجاد کند و جوانان را جذب کند امر پسندیده‌ای است و هر کسی باشد از او حمایت می‌کنیم.

فکر می‌کنید این فرخوان‌ با نگاه به انتخابات ۹۸ مجلس است؟

بله قاعدتا باید اینگونه باشد./خبرآنلاین

به گزارش سلام نو، روز گذشته محمدباقر قالیباف در پیامی ویدئویی جوانان را مورد خطاب قرار داد او می‌گوید: کشور در وضعیت سختی بسر می‌برد و راه برون رفت از این وضعیت اعتماد به جوانان است. او می‌گوید: «نباید منتظر دستور از بالا به پایین باشیم. همان‌گونه که رهبری به مفهوم آتش به اختیار اشاره کردند و در بیانیه گام دوم به جوان‌گرایی پرداختند، حجت بر همه ما تمام شد. انتخابات پیش رو یک فرصت است و پیشرفت کشور در گرو تشکیل یک مجلس نو است. اگر شما جوانان همت کنید می‌توان به ظهور مجلسی نسبتاً جوان و باتجربه امید داشت.»

قالیباف برای این فراخوان خود یک سایتی‌ هم معرفی می‌کند تا جوانان افرادی را که می‌شناسند در این سایت معرفی کنند؛ «از همه شما جوانان دلسوز و انقلابی درخواست می‌کنم، متناسب با شاخص‌هایی که منتشر می‌شود، افراد توانمند و باصلاحیتی را که می‌شناسید و یا اگر خودتان را برای قبول مسئولیت نمایندگی مردم مفید می‌دانید، از طریق پایگاه اینترنتی jahad.net معرفی کنید تا تلاش کنیم شایسته ترین‌ها، در معرض انتخاب مردم قرار بگیرند. از همه مخصوصاً خواهران عزیز، دانشجویان و روحانیون و فعالان مخلص جهادی می‌خواهم، افرادی با ظرفیت‌ها و تجربه بالا و نسبتاً جوان را معرفی کنند.»

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید