۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 19139033

 تربچه یکی از سبزی های خوش رنگ و  آب دار می باشد که استفاده از آن می تواند تا حد زیادی عطش را برطرف کند.

گفتنی است که ترب یک محصول ریشه ‌ای می باشد که می‌تواند آبدار، تند و یا شیرین باشد همچنین ترب در رنگ‌ های مختلف مانند سفید، قرمز، بنفش یا سیاه، و از لحاظ شکل نیز می‌توانند دراز، استوانه‌ای و یا گرد باشند.

به طور کلی باید در نظر داشت که بسیاری از کارشناسان طب سنتی بر این باور هستند که استفاده از تجارب خود می تواند عاملی برای کاهش احتمال ابتلا به انواع سرطان باشد بنابراین استفاده از ترب در رژیم غذایی افراد گنجانده شود.

از سوی دیگر به خاطر نشان کرد افرادی که قصد کاهش وزن دارند نیز بهتر است از ترب استفاده کنند چرا که مصرف دارو خود می‌تواند باعث سیری شود به گونه ای که فرد تمایل به مصرف غذای کمتری خواهد داشت. هر چند در این مجال باید یادآور شد که استفاده از سرعت خود می تواند عاملی برای افزایش سوخت و ساز و یا همچنین افزایش چربی سوزی در بدن نیز شود بنابراین مصرف دارو برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند بسیار مناسب می باشد.

یکی دیگر از خواص استفاده از ترب رو کاهش تب است از این رو توصیه می‌شود افرادی که دارای تب بالا هستند از ترب استفاده کنند چرا که با استفاده از این سبزی به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن تب پایین خواهد آمد.

بدیهی است که کنترل دیابت نیز یکی دیگر از خواص درمانی استفاده از تربچه می باشد بنابراین مصرف تربچه برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند بسیار مناسب می باشد  چراکه تربچه شاخص گلیسمی پایینی دارد یعنی خوردن آن، قند خون را خیلی بالا نمی‌برد. ضمناً نوشیدن آب تربچه بر گلوکز خون افراد دیابتی تأثیر مثبت دارد. تربچه می‌تواند به تنظیم جذب قند در جریان خون کمک کند، یعنی دیابتی‌ها می‌توانند با خیال راحت از تربچه استفاده کنند و دچار افت و خیزهای قند خون نشوند.

درمان عفونت های ادراری را نیز می توان یکی دیگر از خواص درمانی تربچه بر شما چرا که بر اساس در غزه به عمل آمده استفاده از پروژه خود می‌تواند عاملی برای درمان سریع عفونت های ادراری باشد.

جالب است بدانیم که افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند نیز مصرف دارو که بسیار توصیه می شود چرا که مطالعات نشان می دهد مصرف در سطح خود می تواند عاملی برای افزایش ایمنی بدن باشد به گونه‌ای که با مصرف دارو که می توان تا حد زیادی در ابتلا به بسیاری از بیماری های عفونی را کاهش داد.

لازم به ذکر است که افزایش انرژی نیز می تواند یکی دیگر از مزایای استفاده از تربچه باشد بنابراین افرادی که دارای انرژی کمتری هستند و یا این که بنا به دلایل مختلف در طول روز از انرژی چندانی برخوردار نیستند و مصرف دارو که می تواند گزینه مناسبی برای آنها باشد.

یکی دیگر از خواص درمانی تربچه خواص سم زدایی می باشد از این رو بسیاری از کارشناسان طب سنتی برای باور حسن افرادی که دارای عفونت هستند استفاده از توپ سیاه و خود می تواند عاملی برای درمان سریع آنها باشد‌.

کاهش فشار خون و همچنین کاهش احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی را نیز می توان در زمره دیگر مزایای استفاده از تربچه دانست چرا که مطالعات نشان می دهد تربچه، آسیب وارده به گلبول‌های قرمز خون را کنترل می‌کند و همچنین کمک می‌کند اکسیژن خون به خوبی تأمین شود.

آب رسانی به بدن را نیز می توان یکی دیگر از خواص درمانی استفاده از تربچه دانست چرا که  افرادی که دارای پوستی خشک و یا بدنی کم آب و دهیدراته هستند با استفاده از تربچه می‌توانند به راحتی این عارضه را درمان کنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید