نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: هم گفتمان مقاومت هم جسارت و جرأت ایستادن مقابل دشمن باید ترویج شود.

به گزارش سلام نو،  حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه در مراسم تکریم و معارفه مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا (ع) که در حسینیه پادگان شهید برونسی برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به دلیل ویژگی‌های برجسته ای همچون پویایی، اثرگذاری و الهام بخشی، دشمن دارد، گفت: اگر انقلاب زنده نبود، دشمن نداشت؛ این حیات و پیش‌روی به سمت اهداف متعالی منجر به دشمنی با انقلاب گردیده به همین دلیل محافظ می‌خواهد.

وی با تاکید بر اینکه از دشمن نباید انتظاری جز فتنه‌گری و خباثت داشت، تصریح کرد: ما باید از انقلاب مراقبت کنیم، حفاظت و پاسداری از انقلاب به خاطر زنده بودن، اثرگذاری و دشمن داشتن است.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با بیان اینکه پاسداری رسالتی خطیر است که تمام شدنی نیست تاکید کرد: تا انقلاب هست و در حال حرکت است محافظ، نگهبان و دفاع کننده می‌خواهد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه تشخیص اقتضای پاسداری را مهم دانست و بیان کرد: باید در هر شرایطی مصداق پاسداری را درک کنیم، یک زمان تشخیص این بود از همه چیز گذشت و در مقابل دشمن متجاوز به سرزمین مقابله کرد؛ اما امروز باید نقش و جایگاه خود را در مسیر پاسداری از انقلاب اسلامی به خوبی پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ایمانِ بدون جهاد ایمان نیست ادامه داد: قرآن در معرفی مومن دو نوع استقامت را بیان کرده، استقامت فکری اولین استقامت است، اینکه نلرزند وگرفتار لغزش فکری نشوند.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با تاکید بر اینکه بدون معاینه، خطرشناسی و درک از میدان عملیات نمی‌توانیم عملکرد مناسب داشته باشیم، گفت: دو الزام برای پاسداری از انقلاب اسلامی در تمامی شرایط وجود دارد، نخست اینکه سپاه برای اینکه سنگرنشین خط مقدم انقلاب باقی بماند ابتدا باید قدرت داشته باشد و دیگر قوت درونی و هویت پاسداری است که ایمان، باور و ولایت‌مداری از الزامات مهم آن به شمار می‌روند.

وی با تاکید بر اینکه باید این بُعد سپاه را در دفتر نمایندگی ولی‌فقیه تقویت کنیم اظهار کرد: باید سنگرنشین انقلاب را به لحاظ قوت معنوی، روحیه عاشورایی و حسینی تقویت کنیم، فلسفه وجودی ما علاوه بر صیانت از سپاه این است که حقیقت و هویت پاسداری را که وابسته به این ویژگی‌های معنوی و الهی است، تقویت کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه سپاه باید به همه ابزارهای مشروع که در دفاع از انقلاب لازم است مجهز باشد، گفت: در غیر اینصورت اگر آمریکایی‌ها در حمله نظامی به ایران موفقیتی می‌دیدند درنگ نمی‌کردند.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی اقتدار و توانمندی‌های دفاعی ایران را عاملی بازدارنده در برابر دشمنان سلطه گر و متجاوز عنوان و تصریح کرد: آنها حرف‌شان این است اگر سنگ دست بچه فلسطینی‌ها به موشک تبدیل شده به خاطر صدور انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: توان ما به میزان اتصال ما به خدا است، باید خودمان را با این ملاک ارزیابی کنیم که چقدر توانستیم محدوده‌ای که مسوولیت داریم را به خدا وصل کنیم و روحیه سلحشوری مخاطب را تقویت و منزلت اجتماعی سپاه را حفظ کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به جمع‌بندی امروز دشمن در عرصه‌های راهبردی عنوان کرد: دشمن تنها راهبرد بر علیه انقلاب اسلامی را راهبرد ضربه به انقلاب توسط انقلابیون می‌داند و تصور کرده که انقلاب را باید به دست انقلابیون بشکند.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی گفتمان مقاومت را مسیر عزتمندی ملت ایران و شکست دادن دشمنان عنوان و تصریح کرد: امروز برای حفظ و تداوم انقلاب اسلامی یک راهبرد اساسی و مهم وجود دارد و آن اینکه گفتمان ما گفتمان مقاومت و ایستادگی باشد و در سالهای اخیر در هر میدان و عرصه‌ای که مقاومت کردیم دشمن عقب‌نشینی کرد.

وی بسط و گسترش گفتمان مقاومت را نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه دانست و گفت: هم گفتمان مقاومت هم جسارت و جرأت ایستادن مقابل دشمن باید ترویج شود.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی یادآور شد: گاهی بصیرت وجود دارد اما صراحت و شجاعت نیست که آنچه را می‌بینند و می‌فهمند بیان کنند، امروز باید هم با بصیرت دشمن را ببینیم که مبادا سخنی بگوییم و در میدان او بازی کنیم و هم در دفاع از انقلاب صراحت لازم است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه در پایان با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در مدت تصدی مسئولیت حجت‌الاسلام والمسلمین برهان باقری را به سمت منصوب مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا (ع) منصوب کرد./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید