وزیر خارجه آلمان اظهار کرد:امروز صحبت‌های فشرده‌ای در مورد برجام داشتیم . تلاش می‌کنیم به تعهدات خود در برجام عمل کنیم البته معجزه هم نمی‌توانیم بکنیم.

به گزارش سلام نو، وزیر خارجه آلمان در نشست خبری مشترک با محمد جواد ظریف، گفت: در منطقه خاورمیانه شرایط حساس و جدی است و افزایش تنش و خارج شدن آن از کنترل به نفع هیچ کس نیست .

وی افزود : امروز صحبت‌های فشرده‌ای در مورد برجام داشتیم . تلاش می‌کنیم به تعهدات خود در برجام عمل کنیم البته معجزه هم نمی‌توانیم بکنیم.

وزیر امور خارجه آلمان در پاسخ به سوالی در مورد روابط آلمان با اسرائیل گفت: این مسئولیتی است که ما به گردن داریم . دوستی نزدیکی بین آلمان و اسرائیل وجود دارد و حق موجودیت جزو اصول آلمان است و این موضوع قابل بحث نیست و اکنون هم که در تهران حضور داریم این تغییری در روابط ما نیست.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: آلمان همچنان از برجام حمایت می کند و اعتقاد داریم رسیدن به این توافق کار صحیح و درستی بود و آن را به رسمیت می‌شناسیم که ایران خواهان دریافت حقوق خود در چارچوب برجام است تا بتواند از منافع آن استفاده کند.

این دیپلمات آلمانی اظهار کرد: خروج آمریکا از برجام موجب شد تا منافع اقتصادی پیش بینی شده ایران محقق نشود . ما تلاش می کنیم تا امکان تجارت و رشد اقتصادی را برای ایران فراهم کنیم.

هایکو ماس افزود: در این زمینه اینستکس راه اندازی شده که از طریق آن سعی می‌کنیم تبادلات مالی امکان پذیر باشد و شرکت ‌های اروپایی بتوانند فعالیت کنند و ایران هم بتواند از منافع برجام استفاده کند./عصرایران

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید