مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود:  در پیچ تاریخی خطرناکی قرار داریم؛محیط داخلی، منطقه‌ای و جهانی از نظر مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در حال تغییر است.

به گزارش  سلام نو، سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی  در نخستین همایش ملی پرچمداران انقلاب اسلامی که در سالن همایش های غدیر برگزار شد، عنوان کرد: روحانیت دارای رسالت سنگینی در نظام و انقلاب اسلامی است.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود:مهم ترین رسالت روحانیت،تشریح و تبیین مکتب مقاومت و بشارت دادن به پیروزی اسلام و انقلاب به آحاد مردم است.

وی اظهار کرد: مکتب انقلاب اسلامی با تکیه بر ولایت فقیه به دنبال عدالت اجتماعی و مبارزه با استکبار است و روحانیت به عنوان پرچمدار انقلاب اسلامی باید گام های بلندی در این مسیر بردارد.

سرلشکر صفوی بیان کرد:قطب جدید قدرت فرهنگی و تمدنی جهان با محوریت ایران اسلامی تا چند دهه آینده در دنیا محقق می‌شود و تمدن نوین اسلامی با پرچم داری ایران در دنیا تحقق می یابد.

وی گفت:تفکر انقلابی تمامی توطئه های آمریکا و مستکبران جهانی را در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و امنیتی خنثی می کند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود:اسلام ناب محمدی با پرچم داری امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای،نجات بخش مسلمانان جهان است و دنیا می داند اسلام وهابی برای مسلمانان الهام بخش نیست.

وی عنوان کرد:باید در مسیر رهبری و ولایت فقیه حرکت کنیم تا توطئه های دشمن را خنثی می کند، باید به رهنمون های رهبری که عزت آفرین و افتخارآفرین است،اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

سرلشکر صفوی بیان کرد:اگر می بینیم دشمنی های آمریکا با ایران تمامی ندارد به واسطه این پرچم داری در ایجاد قطب جدید فرهنگ و تمدن اسلامی است،این تفکر انقلاب اسلامی توانسته دل‌های جوانان در منطقه را شیفته خود کند.

وی اظهار کرد:ما با امام(ره) و ولایت فقیه و شهداء،پیمان بسته ایم که از اسلام و انقلاب اسلامی دفاع کنیم و تا آخرین قطره خون بر این عهد وفادار خواهیم ماند،همان گونه که جوانانی که در راه انقلاب و دفاع مقدس شهید شدند این وفاداری را به اثبات رساندند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کرد:کشورهای اسلامی دارای ظرفیت های مهمی در مقابله با استکبار جهانی هستند،۹۰۰ میلیارد بشکه نفت خام، ۷۰ درصد ذخایر نفت، ۵۶ درصد گاز جهان و همچنین تنگه‌های مهم دریایی در اختیار مناطق اسلامی است.

وی عنوان کرد: اگر بیداری در جهان اسلام شکل بگیرد، حیات اقتصادی جهان به دست مسلمانان خواهد افتاد و مستکبرین، شکست تلخی را تجربه می کنند.

سرلشکر صفوی گفت:ما در پیچ تاریخی خطرناکی قرار داریم؛محیط داخلی، منطقه‌ای و جهانی از نظر مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در حال تغییر است.

وی افزود:در صورتی که در در مسیر انقلاب و آرمان‌های آن بتوانیم ثابت قدم باشیم و با عقل و تدبیر کشور را مدیریت کنیم و زمینه آشنایی جوانان را با نور ایمان و انقلاب فراهم کنیم از این پیچ تاریخی با سربلندی گذر می کنیم.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بیان کرد: اگر در کشور اسلامی ایران انتخابات بر اساس عقلانیت انجام شود و مردم از روی احساسات انتخاب نکنند بسیاری از مشکلات حل می شود.

وی درباره دیگر رسالت مهم روحانیت در انقلاب عنوان کرد: ترویج مکتب مقاومت از جمله رسالت مهم روحانیت است، مکتب مقاومت در پی مقابله با استکبار داخلی و استعمار خارجی است؛ در قرن‌های گذشته جهان اسلام با سه گفتمان غرب گرایی، اصلاحات و مکتب مقاومت مواجه بوده است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه امروز غرب با محوریت آمریکا با سه چالش مهم ژئواستراتژیک، ژئو اکونومیست و ژئو کالچر مواجه است، گفت:چالش ژئواستراتژیک بر مبنای جغرافیای جهانی با ماهیت نظامی برای مقابله با روسیه است.

وی عنوان کرد:قدرت دریایی آمریکا در برابر قدرت زمینی روسیه و چین قرار دارد و در چالش ژئواکونومیست که بر مبنای جنگ اقتصادی است، چین به چالشی بزرگ برای آمریکا تبدیل شده است در حالی که نتیجه لشکرکشی آمریکا به افغانستان و عراق قدرت گرفتن ایران بوده است.

سرلشکر صفوی توضیح داد:غرب با استفاده از فناروی ها و شبکه‌های اجتماعی به دنبال ترویج فرهنگ غرب است،امروز وظیفه داریم راه نجات را به جوانان نشان دهیم؛این راه نجات همان مقاومت و مجاهدت است.

وی گفت:رهبر معظم انقلاب در روز 14 خرداد در ارتباط با فرهنگ مقاومت،رهنمون های با ارزشی داشت،ایشان فرمودند این مقاومت ما را در برابر تحریم های ظالمانه و تروریسم اقتصادی بالا برده و جنگ فرهنگی جبهه ما نیز پیروز شده است./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید