۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 18573016

 سرانجام  نیروهای اطفا حریق توانستند آتشی که عصر پنج شنبه مراتع منطقه خائیز و تنگه بن در شهرستان بهبهان زبانه کشیده شده بود، را مهار کنند.

به گزارش سلام نو، عصر پنج شنبه بود که رعد و برق باعث ایجاد آتش سوزی در مراتع منطقه خائیز و تنگه بن در شهرستان بهبهان و هم مرز با استان کهگیلویه و بویراحمد شد ولی به علت فرا رسیدن تاریکی شب، عملیات کلی مهار آتش به صبح روز جمعه موکول شد.

روز جمعه و با روشنایی هوا عملیات اطفای حریق با استفاده از یک بالگرد آغاز شد و هم اکنون آتش تحت کنترل نیروهای اطفای حریق درآمده است ولی تلاش برای مهار کلی آتش همچنان ادامه دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در همین زمینه اظهار کرد: در پی وقوع آتش سوزی در منطقه خائیز و تنگه بن بهبهان با تلاش نیروهای محلی، اداره کل منابع طبیعی، فرمانداری شهرستان و… آتش در بخش خوزستان کنترل شد.

کیامرث حاجی زاده افزود: تلاش برای مهار آتش در بهبهان در حال انجام است و در بخش کهگیلویه و بویر احمد نیز عملیات اطفا در دست اقدام است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: یک دستگاه هلی برد در منطقه در حال عملیات است و بالگرد آبپاش نیز به منظور لکه گیری قرار است به منطقه اعزام شود.

وی یادآور شد: از روز گذشته به دستگاه‌های متولی در شهرستان آماده باش اعلام شده و شورای هماهنگی مدیریت بحران در منطقه تشکیل شده است همچنین مدیران دستگاه‌های متولی در منطقه حاضر هستند.

تنگ خائیز بهبهان در روستایی به همین نام در شهرستان بهبهان قرار دارد. تنگه این مکان از درختان بادام کوهی پوشیده شده و در پایان زمستان کل منطقه از شکوفه بادام، سفید پوش می‌شود.

این تنگه دارای تاریخچه طولانی از دوران پادشاهان ساسانی است و آثار آن عبارتند از سنگچین‌های راه شاهی و همچنین سه آسیاب واقع در دهانه تنگ خاییز که رونق منطقه را تا قرون گذشته یعنی تا دوره‌های اسلامی‏ می‌رساند.

امکان انجام فعالیت کوهنوردی، وجود گونه‌های جانوری در محیط کوهستان و وجود چشمه آب خائیز که از تنگ خائیز سرچشمه می‌گیرد. مهمترین عامل جذب گردشگران است.

/مهر

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید