یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: امروز برخی مسئولان سر جای خودشان نیستند.

به گزارش سلام نو، محمد تقی فاضل میبدی  درباره مطرح شدن برگزاری رفراندوم درباره برخی از مسائل کشور بیان کرد: در قانون اساسی در چندین مورد بحث همه‌پرسی مطرح شده است، یعنی نفس همه‌پرسی به هیچ عنوان خلاف قانون اساسی کشور نیست. این نشان‌دهنده این است که رفراندوم از اصول این قانون محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: قانون اساسی با رفراندوم هیچ مشکلی ندارد و در خود آن هم مواردی که باید همه‌پرسی صورت گیرد، به صراحت بیان شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این‌که همه‌پرسی در چه زمانی لازم‌الاجرا است،‌ بیان کرد: بر اساس آن‌چه که در قانون اساسی آمده است، هرگاه کشور درباره تصمیم‌گیری در خصوص موضوع مهمی در بن‌بست گرفتار شد و مدیران نتوانستند تصمیم لازم را بگیرند، همه‌پرسی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد:‌ معتقدم مسائلی بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب وجود دارد که می‌توان با همه‌پرسی آن‌ها را برطرف کرد.

میبدی تاکید کرد: اگر بتوانیم برخی مسائل را از طریق همه‌پرسی حل و فصل کنیم هزینه‌های کمتری تقبل خواهیم کرد. این‌گونه ما تصمیم‌گیری را بر عهده ملت گذاشته‌ایم، این آنان هستند که تصمیم می‌گیرند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: نفس همه‌پرسی بد نیست و اگر احساس کنیم خود قانون اساسی هم دارای مشکلاتی است باید آن را به همه‌پرسی بگذاریم و معتقدم این خواسته که پیشتر هم از سوی آقای روحانی مطرح شده بود، به حق و درست است.

وی افزود: ما راه‌هایی را هم پیش رو داریم که نیاز به همه‌پرسی نباشد، آن راه‌ها چیست، اگر اختیاراتی که قانون اساسی به رئیس‌جمهور داده است را اجازه بدهیم از آن‌ها استفاده کند و مانع‌اش نشوند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

سران کشور بی‌طرفانه درباره مسائل مختلف به گفت‌وگو بنشینند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد:‌ اگر سران کشور بی‌طرفانه و منهای مسائل ایدئولوژیکی، خطی و سیاسی بر اساس مصالح ملت با یکدیگر بنشینند بحث و تبادل نظر انجام دهند، نتیجه مطلوبی به دست خواهیم آورد.

وی با بیان اینکه بر سر راه تصمیم‌گیری دولت مشکلاتی وجود دارد، بیان کرد: مشکل اینجا است که دولت یا یک وزیر راهی را انتخاب می‌کند و تصمیم می‌گیرد اما دیگران می‌آیند و مانع می‌شوند و نمی‌گذارند آن چه که مدنظر است انجام شود.

میبدی ادامه داد:‌ اگر این برجام دومی که آقای روحانی مطرح کرد را ادامه می‌دادیم شاید امروز مشکلاتی که در کشور وجود دارد را نداشتیم.

وی افزود: مشکلاتی که امروز در کشور داریم این است که جایگاه هر نهاد و مسئول مشخص نیست و اگر هم مشخص است موانع بر سر راهش به گونه‌ای است که آن جایگاه را برهم می‌زند. امروز برخی مسئولان سر جای خودشان نیستند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد:‌ اگر سیاست خارجی ما تا جایی که قانون اساسی به آن اختیارات داده است، بتواند کارش را به خوبی انجام دهد و دیگران در برابرش ایستادگی نکنند بر این باور هستم که هنوز نیازی به همه‌پرسی نیست.

روحانی باید بداند قانون اساسی چه اختیاراتی به وی داده است

وی درباره اینکه رئیس‌جمهور چندی پیش اعلام کرد اختیارات محدودی دارد و نمی‌تواند به آن‌چه به مردم قول و وعده داده است عمل کند، حال روحانی چه کاری باید انجام دهد،‌ بیان کرد:  نکته مهم این است هنگامی که مسئولی می‌خواهد بر سر کار بیاید و کاندیدا شود باید قانون اساسی را مطالعه کند و با اختیاراتی که بر اساس این قانون دارند، برای مردم صحبت کنند.

میبدی خاطرنشان کرد: آقای روحانی و وکیلی که به مجلس می‌خواهد راه پیدا کند قول و وعده‌هایی را به مردم می‌دهد آیا نباید قبل از آن بررسی کند و ببیند تا کجا اختیار دارد.

وی افزود: آقای روحانی قول‌های به مردم داد اما نتوانست به آن‌ها عمل کند، چرا؟ به این دلیل که موانع پیش رویش را نمی‌دید و موفق نشد قول‌ها وعده‌هایی در دو انتخابات مطرح کرد اما نتواست بر تن آن‌ها جامه عمل بپوشاند./ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید