درست از همان لحظات اول این قتل پرحاشیه توسط نجفی حرف و حدیث بسیار داشت، از فرار نجفی، تا سفر به قم تا سخنان فرزند میترا استاد و حتی قصاص احتمالی محمد علی نجفی.

سلام نو – سرویس سیاسی: خبر بهت آور، شوک کننده و غیرقابل باور بود، میترا استاد همسر دوم محمد علی نجفی، شهردار سابق تهران با پنج گلوله در خانه‌اش به قتل رسید. تنها چند ساعت زمان نیاز بود تا مشحص شود قاتل میترا استاد کسی به جز خود محمد علی نجفی نیست و او پس از یک مشاجره تند همسرش را با گلوله کشته است.

درست از همان لحظات اول این قتل پرحاشیه توسط نجفی حرف و حدیث بسیار داشت، از فرار نجفی، تا سفر به قم تا سخنان فرزند میترا استاد و مواردی دیگر که در ادامه با هم آن را مرور می‌کنیم.

حضور در قم برای خودکشی یا برای مشورت؟

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مشهور دادگستری درباره سفر نجفی به قم پس از ارتکاب جنایت گفته بود که " آنطور که بنده از نزدیکان وی سوال کردم نجفی پیش از اعتراف برای مشورت به قم سفر کرده است و بعد از آن با حضور در اداره آگاهی شاپور به قتل همسر خود اعتراف کرده است."

اما امروز گفته شد که نجفی بعد از قتل، سریعاً به قم سفر کرد و در این سفر بر سر مزار پدر و پدربزرگ خود رفته و حتی در فکر خودکشی بوده ولی در نهایت تصمیم گرفته به تهران برگردد و خود را تحویل قانون دهد.

همسر اول نجفی طلاق گرفته؟

بسیار گمان می‌کردند که محمدعلی نجفی از همسر اول خود جدا شده ولی امروز مشخص شد که اینطور نیست و نجفی و همسرش هنوز هم به یک‌دیگر علاقه دارند. همسراول نجفی که از دستگیری شوهرش خیلی ناراحت بود با تاکید بر اینکه آنها از هم طلاق نگرفته و هنوز هم عاشقانه شوهرش را دوست دارد گفت: من و همسرم 42 سال با هم زندگی کرده ایم و هیچ مردی به مودبی ایشان ندیده ام.

او اینطور ادامه می‌دهد: شوهرم ناگهان عوض شد باور ندارم این اتفاق افتاده باشد آرام تر از شوهرم کسی را سراغ ندارم او از وقتی با میترا استاد ازدواج کرد دیگر مرد سابق نبود دیگر اجازه نداشت به من و دخترش سر بزند.

ارتباط میترا استاد با اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات

امروز هم محمدعلی نجفی و هم دخترش به ارتباط میترا استاد با برخی نهادها از جمله وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه اشاره کردند. نجفی در دادسرا مدعی شد: همسرم صدای مرا برای نهاد‌های امنیتی کشور ارسال می‌کرد. بر سر همین موضوع با ایشان به شدت درگیری داشتیم.

دختر محمدعلی نجفی نیز اظهارات پدرش را تایید کرد و گفت: میترا استاد با ارگان‌های خاصی رابطه داشت و از همین طریق به پدرم تسلط پیدا کرده بود و او را تحت فشار قرار می‌داد.

دختر نجفی در مصاحبه با همشهری با نام بردن از اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات گفت که میترا استاد با این دو نهاد اطلاعاتی در ارتباط بوده و این مسئله یک از مشکلات او و پدرش بود. او همچنین تاکید کرد که میترا استاد از یک سال پیش نجفی را تهدید به خیانت می‌کرد.

چه کسی باید نجفی را قصاص کند؟

اگر وضعیت به همین صورت پیش برود احتمالا قصاص نفس گزینه‌ای است که پیش روی نجفی است. مادر میترا استاد درباره قتل دخترش گفت: من از خون دخترم نمی‌گذرم و برای قاتلش قصاص می‌خواهم.

با این حال میترا استاد پسری 13 ساله هم دارد که می‌تواند نقشی مهم در این پرونده بازی کند و حتی این شانس را به نجفی بدهد که تا زمان بلوغ او و یافتن حق قصاص به زندگی خود ادامه دهد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید