۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 17439273

وکیل مدافع ویدا موحد گفت: با تقلیل مجازات موکل موافقت شده و وی  از زندان آزاد شد.

به گزارش سلام نو، پیام درفشان وکیل مدافع ویدا موحد با اعلام این خبر گفت: طبق آنچه مسئولان قضایی اعلام کردند، با تقلیل مجازات موکل موافقت شده و با اعطای مرخصی، الباقی مدت حبس وی نیز مورد بخشش قرار گرفته است.

او اضافه کرد: بر این اساس، او به صورت کامل از زندان آزاد شد.

ویدا موحد معروف به دختر خیابان انقلاب از سوی شعبه ۱۰۹۱ مجتمع قضایی ارشاد به اتهام تشویق مردم به فساد و فحشا از طریق کشف حجاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

بر اساس آنچه پیشتر پیام درفشان وکیل ویدا موحد گفته بود: بنا بر گزارش پلیس (کلانتری انقلاب) که در پرونده موجود است، هفتم آبان سال ۹۷، موکل بالای گنبد فیروزه ای میدان انقلاب رفته و تعدادی بادکنک رنگی در دست داشته که به سبب گردآمدن جمعیت و ایجاد اخلال در عبور و مرور خودروها، بازداشت و به مرجع قضائی برای رسیدگی اعزام می شود. با توجه به اینکه برای مرتبه دوم این امر توسط ویدا موحد انجام می شد و مرتبه اول منجر به ایجاد مجموعه اقدامات مشابه شده بود، در نتیجه مرجع دادسرا وارد انجام تحقیقات برای بررسی ابعاد امر شد و قرار بازداشت صادر کرد تا تحقیقات انجام شود.

به گفته درفشان، موکلش نقش برنامه ریزی نداشته و ابراز کرده صرفا می خواسته ابراز شادمانی شخصی کند و به سبب اینکه فعل شخصی اش متصف به سایر اشخاصی که خارج از کشور رفتند و سعی کردند از مساله استفاده سیاسی کنند نشود، حتی از هرگونه ابرازنظر در رسانه های خارجی پرهیز کرده است که مبادا مورد بهره برداری سیاسی و جنجال توسط اشخاص شود. در نتیحه قاضی با توجه به وضعیت موکل که مادر است و طفل خردسال دارد، جهت تسریع در امور آزادی اش حتی شخصا در همان جلسه دادرسی اقدام به صدور و تایپ دادنامه کرد و حکم به یکسال محکومیت یعنی کمترین میزان حبس برای اتهام تشویق به فساد و فحشا داد./خبرانلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید