یک فعال سیاسی گفت:  نباید انتظار داشت با انتخاب سخنگو تحول عظیمی در عرصه اطلاع رسانی دولتی صورت بگیرد؛ چراکه مشکل اصلی نبود ابزار اطلاع رسانی است، همه دولت‌ها از این معضل شکایت داشتند.

به گزارش سلام نو، داریوش قنبری در ارتباط با انتخاب سخنگوی جدید دولت، اظهار کرد: نبود سخنگو ضعفی بود که باید برطرف می‌شد. لازم است دولت در پاسخ به مخالفان، موافقان و منتقدان خود سخنگو داشته باشد تا هم بتواند پاسخ نقدها را بدهد و هم از تخریب‌ها جلوگیری کند.

وی ادامه داد: سخنگو باید اقدامات و برنامه‌های دولت را به‌خوبی اطلاع‌رسانی کند و در شرایط فعلی با توجه به فشارهای بین‌المللی و اقتصادی این کار سخت‌تر از گذشته شده است.

قنبری گفت: بعد از رفتن نوبخت تا آمدن ربیعی فاصله زیادی ایجاد شد؛ در همین راستا انتقادات جدی به دولت وارد می‌شد. انتخاب سخنگو اصل مهمی بود که با تاخیر به این موضوع مهم پرداخته شد.

وی با بیان اینکه «دولت به لحاظ اطلاع‌رسانی ابزارهای لازم را در اختیار ندارد» گفت: حضور سخنگو در دولت یک طرف است، اما استفاده از ابزارهای اطلاع‌رسانی مانند رسانه ملی طرف دیگر است. در مواجهه با دولت رویه صدا و سیما مشخص است. می‌ماند چند روزنامه و خبرگزاری که اخبار مربوط به دولت را پوشش می‌دهند.

این عضو حزب مردم سالاری گفت: نباید انتظار داشت با انتخاب سخنگو تحول عظیمی در عرصه اطلاع رسانی دولتی صورت بگیرد؛ چراکه مشکل اصلی نبود ابزار اطلاع رسانی است، همه دولت‌ها از این معضل شکایت داشتند.

وی ادامه داد: تفکر حاکم بر دولت‌ها چگونگی دسترسی به ابزارهای اطلاع‌رسانی را تغییر می‌دهد؛ مثلاً در زمان احمدی‌نژاد به دلیل نزدیکی تفکر دولتش به تفکر حاکم بر صداوسیما، رسانه ملی در اختیار آن دولت بود.

قنبری در پایان گفت: در کل انتخاب سخنگو ضرورتی بود که باید به آن پرداخته می‌شد. ربیعی علاوه بر بحث سخنگو ظاهراً پست دیگری هم دارد و آن دستیار ویژه رئیس جمهور در ارتباطات اجتماعی است. او در این حوزه تخصص خوبی دارد و چهره مردمی است؛‌ پس سخنگو می‌تواند از طریق ارتباط با مردم، ارتباط دولت با بدنه اجتماعی را احیا کند. من این توان را در او می ببینم که در جهت ترمیم پایگاه اجتماعی دولت قدم‌های مثبتی بردارد./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید