اظهارات بی اساس ترامپ در رابطه با ایران تمامی ندارد. اظهاراتی که بسیاری اوقات متناقض است.

دونالد ترامپ با مطرح کردن ادعاهای تکراری دولت آمریکا علیه ایران اظهار کرد که احتیاجی به اعزام نظامیان بیشتر به منطقه نیست؛ وی همچنین اظهاراتی خصمانه علیه ملت ایران داشت.

به گزارش سلام نو به نقل از پایگاه خبری دیلی میل، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه درباره اعزام نیروهای بیشتر به خاورمیانه که بخشی از جنگ روانی به راه افتاده از سوی آمریکا در منطقه است به جمعی از خبرنگاران در کاخ سفید، گفت: من فکر نمی‌کنم به آن احتیاجی پیدا کنیم؛ واقعاً فکر نمی‌کنم. در صورت لزوم به هر تعداد که لازم باشد در آن‌جا خواهیم بود.

دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه در اظهاراتی خصمانه با یاد کردن از ملت ایران به عنوان «ملت ترور» گفت که این را تحمل نخواهیم کرد.

وی مدعی شد: من در بسیاری از نشست‌ها بوده‌ام که هر مشکلی در خاورمیانه و شاید فراتر از آن، از سوی ایران ایجاد شده است.

رئیس جمهور آمریکا بدون ارائه جزئیاتی موثق این ادعا را علیه ایران مطرح کرد که « چهارده حمله انجام شده که آن‌ها پشت هر حمله بوده‌اند.»

به گزارش ایسنا، مجید تخت روانچی نماینده ایران در سازمان ملل در واکنش به این اظهارات رئیس جمهور آمریکا گفت: حرف‌های متناقض رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران، نشانه روشنی از خصومت بی حد و حصر وی نسبت به ایران و ملت بزرگ ایران است.

مجید تخت روانچی ادامه داد: این مواضع برای ما ناآشنا نیست زیرا آن را در ادامه تحریم‌های ظالمانه آمریکا قابل تفسیر می‌دانیم که آن هم نمونه بارز دیگری از خصومت با ملت ایران است.

وی گفت: این سخنان سخیف بیش از هر چیز نمایانگر بی‌اطلاعی از تاریخ چند هزار ساله ایران و عدم شناخت نسبت به مردم ایران است. ایران بزرگ‌ترین قربانی و در عین حال قدرتمندترین دشمن تروریسم در منطقه بوده و هست و نابودی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی مشابه در سال‌های اخیر جزو آخرین اقدامات ایران در این زمینه بوده است که آقای ترامپ در جریان فعالیت‌های انتخاباتی خود به مبارزه ایران با داعش اذعان کرده بود.

تخت روانچی خاطرنشان کرد: اصرار آقای ترامپ به استفاده از ادبیات توهین‌آمیز علیه ملت ایران عزم مردم ما را در مقاومت علیه سیاست فشار و ارعاب دو چندان می‌کند.

دولت آمریکا به تازگی با دنباله‌روی از سیاست‌های آتش افروزانه گروه ب شروع به ایجاد جنگ روانی در منطقه کرده است. نمونه‌ای از آن بزرگنمایی روال اعزام برخی ادوات جنگی و نظامیان آمریکایی به منطقه خاورمیانه است که کابینه ترامپ در چند وقت اخیر با اظهارات ضد و نقیض درباره این موضوع به تنش در خاورمیانه دامن زده است.

وزیر دفاع پیشین آمریکا نیز در گفت‌وگو با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی درباره اظهارات ضد و نقیض دونالد ترامپ درباره ایران در چند مدت اخیر گفت: من سخت تلاش می‌کنم تا سیاست خارجی این دولت [دولت دونالد ترامپ] را بفهمم. و نمی‌توانم. هیچ استراتژی وجود ندارد. فقط رئیس جمهوری وجود دارد که پیام توییتری می‌فرستند، زورگویی کرده و بدون هیچ استراتژی جامعی درباره نحوه سروکار داشتن با این نقاط حساس دنیا، هر چه دلش خواست می‌گوید.

وی در ادامه درباره عملکرد اشتباه دونالد ترامپ درباره ایران مطرح کرد: این رئیس جمهور سعی دارد همه چیز را به هم بریزد و بعد فکر کند که چه کاری از دستش بر می‌آید. این کار را در مورد ایران هم انجام داد. او توافق هسته‌ای را لغو کرد و نمی‌دانست که باید چه کار کنیم. تنها کاری که می‌شود کرد تا از جنگ جلوگیری شود، مذاکره است. او باید با متحدانمان در این زمینه همکاری کند تا به میز مذاکره بازگردیم چراکه آن‌ها در برخلاف آمریکا در نزد ایران اعتباری دارند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید