از ساعد باقری شاعر تا بنیامین خواننده تا معتدل‌ترین عناصر اصلاح‌طلب که چند بار از فیلتر شورای نگهبان رد شده‌اند می‌توانند به نوبت وارد دایره معاندین کیهان شوند، رویکردی که عملا دوستان نظام را روز به روز محدودتر می‌کند.<br/> <br/> 

سلام نو – سرویس سیاسی: پس از خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های کم سابقه‌اش بود که مسئولان ارشد کشور از ضرورت وحدت گفتند. جلسات سران قوا با شدت بیشتری پیگیری شد و باقی‌مانده‌های بزرگان اصلاح‌طلب و اصولگرا هم به دنبال ایده گفت‌وگوی ملی رفتند.

بعد از این بود که اسحاق جهانگیری چند باری از گفت‌وگوی ملی و گفت‌وگوی بزرگان سخن گفت و احمد مازنی هم در مجلس دنبال این ایده رفت. حالا محمدرضا باهنر خبر داده که گفت‌وگوی ملی در گام‌های اولش است و او در کنار محمدرضا عارف و چند نفر دیگر در این جلسات شرکت دارند.

در همین وضعیت که فعالین سیاسی برای وحدت تکاپو می‌کنند و همه از ضرورت وحدت و پرهیز از اختلاف سخن می‌گویند روزنامه کیهان مواضعی اتخاذ می‌کند که هیچ رسانه اصولگرایی حاضر به تاییدش نیست.

کیهان که پیش از این سابقه حمله به مجری برنامه سحر و افطار صدا و سیما را در کنار توصیه به بستن تنگه هرمز را در کارنامه داشت حالا پیشنهادی داد که نه تنها اخلاقی نیست بلکه در جهت انشقاق و فاصله انداختن بین نظام و مردم است.

کیهان: علیه معاندین داخلی افشاگری کنید

کیهان در آخرین مورد شاهکار خلق کرد و به صدا و سیما پیشنهاد داده که: اگر می‌خواهید رسانه ملی باشید علیه چهره‌های معاند داخلی افشاگری کنید

کیهان در ادامه نوشت: دشمنان یک روز رسانه ملی را «میلی» معرفی می کنند چون - به تعبیری- مطابق میل دشمن رفتار نمی کند. یک روز، بهره از یک لهجه در یک سریال و فیلم را توهین به بخشی از مردم ایران معرفی می کنند. یک روز بدون سند، از سانسور واقعیت در آینه صدا و سیما سخن می‌گویند. یک روز بیان واقعیت را تحریف و توهین معرفی می نمایند و...

این روزنامه در ادامه به ظرفیت رسانه‌ای صدا و سیما اشاره می‌کند و می‌نویسد: حضور و مشارکت حداکثری در میدان انتخابات و... یکی از تجلیات تهییج رسانه ای است که موید سرمایه بزرگ مخاطب است. این سرمایه به رسانه ملی اعتماد به نفس و مجال عمل و زمینه بقا داده است. با بهره از هنرمندان برتر و حفظ جذابیت در برنامه سازی با اتکا به برنامه‌ریزی علمی و بر پایه نقشه راه باید سرمایه کلان مخاطب حفظ شود. سرمایه‌ای که رسانه های بیگانه و معاند از آن بی بهره‌اند!

در مورد دوم نیز کیهان رسما به صدا و سیما پیشنهاد می‌دهد که برای جذب عناصر انقلابی نوعی رانت قائل شود و می‌نویسد: جذب و حفظ و افزایش قدرت علمی عناصر حزب‌اللهی!با این اتفاق سربازان و افسران فرهنگی متعهد،  تنها رسانه شنیداری و دیداری نظام را قدرت می دهند و محصولات آن را محتوای اسلامی می بخشند.

در مورد سوم کیهان یک شاهکار دیگر خلق می‌کند و به صدا و سیما توصیه می‌کند که علیه چهره‌های به قول خودش معاند داخلی افشاگری کند و می‌نویسد: صدا و سیما باید از این پس در قبال افشای چهره های معاند داخلی بی رو دربایستی عمل کند. تعارف را کنار بگذارد. باید به تحلیل موضع‌گیری های رسانه ای دشمن، به هنگام و پر شدت ظاهر شود. رسانه ملی باید حکم  رسانه افشاگر و حرفه‌ای را پیدا کند.

کیهان در واقع در سومین توصیه خود به طور غیرمستقیم صدا و سیما را به ساخت مستند علیه به قول خودش معاندین نظام تشویق می‌کند، معاندینی که دایره‌اش برای کیهان هر روز از قبل کوچک‌‌تر می‌شود و حالا پس از سه دهه نه تنها اصلاح طلبان برای کیهان معاند به حساب می‌آیند بلکه طیفی از اصولگرایان در حال ورود به این دایره بزرگ هستند.

شاید با خود فکر کنید که بزرگ بودن دایره معاندین کیهان به اصولگرایان بزرگ‌نمایی است ولی نگاهی به مواضع چند وقت اخیر کیهان کفایت می‌کند تا بفهمیم دایره معاندین کیهان چقدر گسترده است. از ساعد باقری شاعر تا بنیامین خواننده تا معتدل‌ترین عناصر اصلاح‌طلب که چند بار از فیلتر شورای نگهبان رد شده‌اند می‌توانند به نوبت وارد دایره معاندین کیهان شوند، رویکردی که عملا دوستان نظام را روز به روز محدودتر می‌کند.

دست آورد نسخه کیهان مستندهای 20:30، اعتراف گیری تلویزیون و ملتهب کردن جامعه است، آن هم در حالی که مردم بیش از همیشه به آرامش و ثبات نیاز دارند تا بتوانند در برابر فشارهای آمریکا مقاومت کنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید