استاندار خوزستان از عدم اجازه شرکت نفت برای مرطوب سازی  مناطقی از اراضی چذابه  خبرداد.

به گزارش  سلام نو، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز شنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی استان در سالن جلسات استانداری خوزستان اظهار کرد: در بحث سیل امسال با ساماندهی سریعی که در زمینه پشتیبانی انجام شد کار به خوبی پیش رفت.

وی با اشاره به آماده سازی زیرساخت‌ها برای اربعین امسال، افزود: آماده سازی زیرساخت‌ها در استان برای اربعین برکات خاص خود را دارد، در بحث راهیان نور زیرساخت‌هایی که وجود داشت برای اسکان اضطراری سیل زدگان به کمک ما آمد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اگر این زیرساخت نبود امکان ارائه خدمات به سیل زدگان در سیلاب امسال و تأیید و حمایت سازمان‌های بین المللی نبود.

شریعتی اذعان کرد: در بحث سیلاب رسیدگی به سیل زدگان و کمک به آنها و جلوگیری از آسیب بیشتر سیلاب مسئله اصلی بود و کسی به دنبال مطرح کردن خود نبود.

وی ادامه داد: این زیرساخت‌ها در اربعین نیز می‌تواند استفاده شود و به ما کمک کند چون امسال در اربعین گرمای هوا هم نیز وجود دارد.

استاندار خوزستان بیان کرد: دستگاه‌های نظامی نیز باید این زیرساخت‌ها را برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی آماده نگه دارند و زیرساخت‌های دیگر مثل برق، مخابرات و اینترنت باید حتماً بهتر از سال‌های قبل آمادگی لازم را داشته باشند تا زودتر و بهتر از سال قبل به استقبال اربعین حسینی برویم.

شریعتی اضافه کرد: منابع طبیعی نیز باید مالچ پاشی و نهال کاری را در چذابه گسترش دهد تا در صورت مواجه با طوفان و باد مقاومت لازم در برابر این مسئله صورت گیرد.

وی گفت: به علت بارندگی‌های وسیعی که در داخل صورت گرفته احتمالاً مسئله‌ای نداشته باشیم اما در برخی نقاط که نفت کار می‌کند اجازه مرطوب سازی و آب گیری را نداد و از این جهت منابع طبیعی باید این مناطق را پوشش دهد.

استاندار خوزستان افزود: حج و زیارت نیز باید با توجه به برداشته شدن روادید بین ایران و عراق به بی نظمی‌هایی که سال‌های قبل در بحث صدور روادید اربعین وجود داشت، رسیدگی کند./مهر

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید