یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: اروپایی‌ها راهی جز انجام تعهداتشان ندارند به خصوص فرانسوی‌ها که سرمدار این توافق بودند و باید بیشتر به آن متعهد باشند در این راه هم مسؤولان ما باید پاسخ‌های منطقی و قانع کننده به اروپایی‌ها بدهند.

به گزارش سلام نو، سیدحسین نقوی حسینی ، با اشاره به اظهارات اخیر مقامات فرانسوی درباره برجام و رد پذیرش ضرب الاجل ایران برای انجام تعهداتشان گفت: ما باید در واکنش به اظهارات مقامات اروپایی پاسخ‌های منطقی و قانع کننده بدهیم آنها باید به جای این حرف‌ها به تعهداتشان پایبند باشند و آن را اجرایی کنند ما در چارچوب برجام عمل کردیم و آنها نیز باید همین کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: اروپایی‌ها راهی جز انجام تعهداتشان ندارند به خصوص فرانسوی‌ها که سرمدار این توافق بودند و باید بیشتر به آن متعهد باشند در این راه هم مسوولان ما باید پاسخ‌های منطقی و قانع کننده به اروپایی‌ها بدهند.

این عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس عدم پایبندی اروپا به تعهداتشان را ناشی از ضعف درونی برجام دانست و توضیح داد: باید پیش بینی‌های لازم در برجام درباره خروج کشورها از آن صورت گرفت که اگر کشوری از برجام خارج می‌شد چه اتفاقی رخ می‌دهد. چنین موضوعی در برجام پیش بینی نشده است نمونه آن خروج آمریکا است که ما نتوانستیم برای شکایت به دادگاه لاهه متوسل شویم براساس پیمان مودت سال ۳۲ حکومت طاغوت شکایت کردیم پس معتقدیم به خاطر ضعف برجام نمی‌توانیم کشورهای اروپایی و آمریکایی را به دادگاه بکشانیم./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید