نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  افزود:  مردم، مجلس و همه ارکان نظام از تصمیمات دولت حمایت خواهند کرد.

به گزارش سلام نو، محمد مهدی برومندی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیانیه شورای عالی امنیت ملی درباره اقدام متقابل در خصوص برجام و ضرب‌الاجل ۶۰ روزه به کشورهای باقیمانده در برجام را مورد حمایت مجلس خواند و گفت که این مهلت ۶۰ روزه فرصت طلایی برای اروپایی‌ها خواهد بود.

محمد مهدی برومندی در گفت‌وگویی با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی درباره‌ی اقدامات متقابل ایران در برجام گفت: برجام توافق بین المللی پذیرفته شده و مورد تأیید مهمترین نهاد سازمان بین‌المللی یعنی شورای امنیت سازمان ملل بود. ما کاملاً به تعهدات خود عمل کردیم که ۱۴ گزارش آژانس در بازدید از تأسیسات هسته‌ای ما و اعلام پایبندی ایران به برجام و تعهداتش نشان دهنده‌ی این موضوع است. کشورهای اروپایی هم چنین موضوعی را تأیید و مورد تاکید قرار دادند.

وی یاد آور شد: قرار بود در برجام نسبت به رفع مشکلات و مسائل جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های اقتصادی گام برداشته شود و ایران در قبال توافق نفع اقتصادی داشته باشد. اما بعد از برجام شاهد قراردادی کاملاً یک طرفه بودیم. ما همه چیز را متوقف کردیم اما هر روز نسبت به گذشته فشارها شدیدتر و تحریم‌ها ظالمانه‌تر شد.

برومندی افزود: آمریکا و کشورهای اروپایی در قبال این توافق قانون شکنی آشکار و نقض عهد کردند. اروپایی‌ها تنها به صدور بیانیه و اظهار تأسف اکتفا کردند. حتی بعد از تحریم نفت و ایجاد مشکلات اقتصادی از سوی آمریکا آقدامی را انجام ندادند.نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه صبر جمهوری اسلامی ایران آستانه‌ای دارد افزود: مردم از وضعیت موجود ناراضی و معترض هستند به همین دلیل اقدام شورای عالی امنیت ملی مثبت و مورد حمایت و تاکید مجلس و نمایندگان و مردم خواهد بود.

برومندی ادامه داد: از امروز فروش مواد غنی شده مازاد ۳۰۰ تن متوقف می‌شود. ما این مواد را می‌فروختیم و کیک زرد دریافت می‌کردیم. که با بیانیه شورای امنیت دیگر این کار صورت نمی‌گیرد. درباره‌ی آب سنگین اراک هم اگر مازاد ۱۳۰ تن داشتیم می‌فروختیم که این کار هم متوقف خواهد شد. ما مدت ۶۰ روزه‌ای را به اروپایی‌ها برای عمل به تعهداتشان داده‌ایم که این فرصت طلایی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: طبق قانون مصوب مجلس در صورت نقض برجام جمهوری اسلامی ایران حق اقدام متقابل دارد که امروز بخشی از کار عملیاتی شد. اگر اروپایی‌ها فرصت ۶۰ روزه را از دست دهند غنی سازی بیشتر از سه و نیم درصد را انجام خواهیم داد. و اراک راه راه اندازی می‌کنیم. اقداماتی که قبل از برجام در زمینه آب سنگین اراک انجام می‌دادیم را ادامه خواهیم داد. این تصمیم در سطح عالی نظام و شورای عالی امنیت ملی گرفته شده و مردم و مجلس و همه ارکان نظام از این تصمیم و سایر تصمیمات آینده حمایت خواهند کرد.

برومندی ادامه داد: اروپا از فرصت به دست آمده استفاده کند چون برهم خوردن برجام لطمه‌ای به صلح و امنیت بین‌المللی وارد می‌کند و ناامنی منطقه و اتفاقات متعددی را رقم می‌زد.

وی در پایان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران مستحکم و استوار در راستای احقاق ملت ایستاده و همه ارکان نظام و مردم هم از آن حمایت خواهند کرد./خبرانلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید