نماینده مردم شیروان افزود: امریکایی ها می خواهند ما نه تنها از برجام بلکه از NPT هم خارج شویم تا بگویند دیگر نمی توانیم کاری برایتان انجام دهیم.

به گزارش سلام نو، عبدالرضا عزیزی  در پاسخ به این سوال که اقدامات تقابلی ما علیه امریکا در سالروز خروج از برجام باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد که هم اقتدار ایران حفظ و هم تنش ایجاد نشود؟، گفت: ما معاهده‌ای بین‌المللی امضا کردیم که همه باید به آن معاهده متعهد می‌شدند اما آمریکا متاسفانه یک‌جانبه از برجام خارج شد ضمن اینکه بی‌اعتمادی بین‌المللی هم به وجود آمد و کشورهای مختلف دیگر اعتمادی به معاهدات بین‌المللی ندارند.

وی تاکید کرد: البته آمریکا سابقه‌دار است و فقط این نیست؛ بلکه از بسیاری معاهدات به صورت یکطرفه بیرون آمده است. ماندن در برجام خیلی برای ما منفعتی ندارد یعنی الان آمریکا یکطرفه همه دنیا را تهدید می‌کند و می‌گوید هرکس با ایران مراوده داشته باشد، ما با او برخورد می‌کنیم.

نماینده مردم شیروان با بیان اینکه کشورهای مختلف هم اکثرا کشورهای کوچکی هستد و می‌ترسند، عنوان کرد: ما هم بعد از یک سال از خروج آمریکا از برجام، خیلی متضرر شدیم. ما به تمام تعهداتمان عمل کردیم اما آن‌ها دارند ما را به سمتی سوق می‌دهند که نه تنها از برجام بلکه از NPT هم خارج شویم و از این طریق تمام جهان را علیه ما بشورانند.

وی با اشاره به کشورهای دوست همچون چین و روسیه اظهار کرد: این کشورها و حتی اروپا هم می‌گویند بالاخره اگر شما از برجام یا NPT خارج شوید ما دیگر نمی‌توانیم با شما کار کنیم. ولی ما با توجه به منافع خودمان و باتوجه به  اقتضائات بین‌المللی و شرایطی که داریم باید تصمیم بگیریم.

این نماینده عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: به احتمال خیلی زیاد امروز دولت اعلام خواهد کرد که به برخی از مفاد برجام متعهد نیست و من این را حدس می‌زنم و خبر ندارم. در صورتیکه این اتفاق بیافتد در واقع هشداری به همه خواهد داد که اگر قرار باشد از برجام منتفع نشویم و یک‌طرفه بخواهیم اجرا کنیم، احتمال اینکه در آینده بخواهیم به صورت کامل از آن خارج شویم، وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خروج از برجام نیاز به مصوبه مجلس هم دارد یا خیر؟، گفت: نه نیازی ندارد./ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید