۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 15149339

یک فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: پارلمان اصلاحات باید در سطح ملی تاثیرگذار باشد و در تصویب آن نباید شتاب زده عمل کرد.

به گزارش سلام نو، «فاطمه راکعی» درباره تازه ترین اظهارات درخصوص پارلمان اصلاحات اظهارداشت: احزاب حاضر در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره پارلمان اصلاحات نظرات مختلفی دارند. باید ایرادها و پیشنهادهای اعلام شده از سوی احزاب درمورد این طرح اعمال شود اما بعضی از احزاب اصرار دارند که طرح پارلمان اصلاحات به همین صورت کنونی و به فوریت مورد تصویب قرار گیرد.

وی افزود: بنده به عنوان دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش، مانند حزب اتحاد ملت معتقدم اگر ایراداتی که از نظر ما بسیار مهم است، مورد توجه قرار نگیرد و این طرح با شتاب زدگی تصویب شود، این تشکل خود را مسوول عواقب آن نمی داند و همانطور که آذر منصوری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت هم گفت؛ ممکن است در همراهی با این تشکل تجدید نظر کنیم.

رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با تاکید بر این که پارلمان اصلاحات باید در سطح ملی تاثیرگذار باشد، یادآور شد: به دلیل همین تاثیرگذاری در تصویب آن باید بیشتر تامل کرد و نباید در تصویب و اجرای آن تعجیل کرد.

راکعی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد در رویدادها و تلاش های ملی برای تقویت جریان اصلاح طلب باید بیش از این ها درنگ و تامل کرد. طرحی که به تصویب شورای هماهنگی اصلاحات می رسد باید همه درباره آن اجماع نظر داشته باشند و ایرادهای ساختاری بر آن وارد نباشد.

وی ادامه داد: به نظر ما کار لازم برای تصویب این طرح انجام نشده است و هم از دیدگاه حقوقی و هم از نظر احزاب مجرب کشور باید مورد بازخوانی و ویرایش خیلی جدی قرار گیرد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: با این شکل کنونی، شتابزدگی، عدم تغییرات و رفع ایرادات ما هم مخالف این طرح هستیم.

راکعی ادامه داد: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که مجموع 29 حزب اصلاح طلب هستند، مسوولیت بررسی این طرح را برعهده دارد. این طرح باید بتواند تداوم، آینده و انسجام اصلاحات را تضمین کند وگرنه ما خود را کنار می کشیم.

وی درباره موانع رفع ایرادات طرح پارلمان اصلاحات گفت: برخی تصور می کنند اگر این طرح زودتر به نتیجه برسد به نفع اصلاح طلبان است، اما ما معتقدیم نباید شتابزده عمل کرد. این طرح هر زمان به سامان برسد و ایرادات ساختاری آن رفع شود، برای تصویب و اجرا دیر نخواهد بود.

رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تاکید کرد: پارلمان اصلاحات طرح جدیدی است که در سطح کشور اتفاق خواهد افتاد بنابراین نیازمند دقت بیشتر است. تعجیل و شتابزدگی در موضوعات ملی اصلاحات را به صلاح نمی دانیم.

پارلمان اصلاحات ایده ای است که نخستین بار از سوی «محمدعلی نجفی» فعال سیاسی اصلاح طلب در سال 87 طرح شد اما رویدادهای پس از آن به ویژه انتخابات ریاست جمهوری دهم در سال 88، موجب تعویق در پراختن به این طرح شد.

پس از آرامش نسبی در اردوگاه اصلاحات این طرح در سال 96 باردیگر از سوی «مصطفی کواکبیان» دبیرکل حزب مردم سالاری مطرح شد. هدف نهایی طراحان این طرح افزایش نقش و اثرگذاری احزاب در فرآیند تصمیم گیری و اقدام در جریان اصلاحات است.

این طرح اکنون در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در حال بررسی است و پیشنهادها و انتقاداتی هم از سوی احزاب مختلف درباره آن منتشر می شود.

در تازه ترین این انتقادات آذر منصوری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تاکید کرد در صورت تداوم روند بی توجهی به نظرات احزاب در تدوین اساسنامه پارلمان اصلاحات، حزب اتحاد ملت درباره حضور خود در این سازوکار تجدید نظر می کند./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید