جانشین دادستان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۹۰ تن شکر غیربهداشتی در  استان کشف وضبط شد.

به گزارش سلام نو، حجت‌الاسلام محمد صدرا ادیبان در نشست ظهر امروز چهارشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه ۹۸ ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از ۱۰۰۰ تن شکر سهمیه استان ۸۰ تن را مرکز بهداشت استان به علت تاریخ گذشته بودن توقیف کرده است.

وی اظهارکرد: این شکرها سه برابر حالت طبیعی مشکل داشتند و قابلیت مصرف انسانی ندارند.

جانشین دادستان یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: قرار بود در صورتی که برای دام و زنبور ضرری نداشته باشند با بررسی دامپزشکی و معاونت بهداشت در بین زنبورداران توزیع شود که اعلام شد برای دام نیز قابل استفاده نیست.

ادیبان تصریح کرد: همچنین علاوه این میزان شکر ساعت ۸ صبح امروز ۱۲تن شکر در شهرستان گچساران توقیف شده که طبق بررسی های صورت گرفته مسئولان و متولیان امر اعلام کردند این محموله ۱۳۶ تن شکر است که برای ارسال با استان هماهنگی نشده و بدون هماهنگی تنها ۱۲ فعلا ارسال شده است. هماهنگی لازم در خصوص عدم شکرهای دستور دادستان گچساران برای توقف شکر توقیفی که امروز نیز توقیف شده بوی نامطبوعی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات بهداشتی و حفظ سلامت مردم به هیچ وجه اجازه توزیع و استفاده این شکرها در بازار استان کهگیلویه و بویراحمد نخواهیم داد چراکه سلامت و جان مردم برای ما مهمتر از سایر مسایل است.

جانشین دادستان یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مسئولان شکر استاندارد و بهداشتی از سایر استانهای برای عرضه بازار استان تامین کنند، نباید در سطح بازار استان با کمبود کالایی از جمله شکر مواجه شویم و در صوررتی که کمبودی بعلت انجام ندادن وظیفه مسئولی و مدیری وجود داشته باشد با مدیران مقصر و متخلف برخورد قانونی می شود.

ادیبان بیان کرد: کالا به اندازه کافی در استان وجود دارد اما به خوبی‌ توزیع نمی‌شود که دستگاه‌های متولی استان باید اقدامات لازم را در جهت توزیع بهتر کالا انجام دهند.

‌وی بر تأمین کالاهای اساسی مردم در آستانه ماه مبارک رمضان تأکید اضافه کرد: اختصاص ندادن سهمیه کالاهای اساسی به ادارات و نهادها حتی دادگستری پیشنهاد شده که این کالاها در سطح بازار و بین مردم توزیع شود./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید