در دیدار  سفیر جمهوری اسلامی ایران  با  مشاور امنیت ملی افغانستان در کابل بر لزوم تقویت همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور تاکید شد.

به گزارش سلام نو، «محمدرضا بهرامی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل با «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

شورای امنیت ملی افغانستان در بیانیه اعلام کرد که بهرامی در این دیدار درباره روند صلح افغانستان و لزوم تقویت همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور با حمدالله محب صحبت کرده است.

بر اساس این بیانیه، سفیر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است که جمهوری اسلامی تنها از تلاش‌های صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کند.

پیش از این شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرده بود که جمهوری اسلامی ایران به دنبال کمک به حکومت و مردم افغانستان است و از تلاش‌های صلح به رهبری افغان‌ها حمایت می‌کند.

این در حالی است که آمریکا در روند مذاکرات صلح، دولت افغانستان را به حاشیه رانده است و تلاش می‌کند تا درباره سرنوشت مردم این کشور با این گروه به تفاهم برسد.

کارشناسان معتقدند که اقدامات خودسرانه آمریکا در مذاکره با طالبان که بدون هماهنگی با کشورهای منطقه و دولت افغانستان صورت می‌گیرد نمی‌تواند به برقراری صلح در این کشور منجر شود.

بسیاری از کشورهای منطقه نیز از تلاش‌های صلح به رهبری دولت و ملت افغانستان حمایت می‌کنند./تسنیم

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید