فعالان حوزه ایربادهای بی سیم از جمله اپل، سونی و جبرا باید خود را برای رقابت با دو غول فناوری آماده کنند.

به گزارش سلام نو، ماه گذشته موسسه تحقیقاتی گارتنر اعلام کرد که بر اساس برآوردهای آنها تا سال ۲۰۲۲ میزان عرضه گجت‌های پوشیدنی مختص گوش از ۲۱.۵ میلیون واحد فعلی به ۱۵۸.۴ میلیون می رسد. در همین راستا «مینگ چی-کو»، تحلیلگر موسسه TF International مدعی شده که آمازون و گوگل برای رقابت با ایرپادهای اپل ایرفون های بی سیم خود را روانه بازار خواهند کرد. به گفته کو موفقیت های اپل توجه این دو شرکت را به خود جلب کرده و  آنها طی نیمه دوم سال ۲۰۱۹ دستگاه‌های جدید خود را روانه بازار خواهند کرد.

گوگل همین حالا هم ایربادهای پیکسل را تولید می کند که اتصال آنها به آیفون نیازمند کابل نیست اما دو طرف آن از طریق سیم به هم متصل می شوند. این گجت‌ها قابلیت ترجمه همزمان و فعال کردن دستیار هوشمند گوگل را دارند که احتمالا به رقیب آتی ایرپاد هم خواهند آمد.

اگرچه آمازون تا کنون ایرباد بی سیمی توسعه نداده اما کو بر این باور است که به لطف الکسا به عنوان «بهترین دستیار هوشمند صوتی» از شانس بیشتری برای رقابت با کوپرتینویی ها برخوردار است.

از سوی دیگر این تحلیلگر افزوده که علی رغم سازگاری ایرپاد با دستگاه های اندروید، بهترین کارایی آنها در ابزارهای مبتنی بر iOS مشاهده شده و گوگل به عنوان تاثیرگذارترین برند اکوسیستم اندروید می تواند از این جایگاه به نفع خود بهره ببرد.

بر اساس این گزارش گوگل و آمازون طی نیمه دوم ۲۰۱۸ در مجموع ۱۰ تا ۲۰ میلیون ایرباد بی سیم را روانه بازار خواهند کرد.

کو انتظار دارد که اپل در سال آتی ۵۵ میلیون ایرپاد را روانه بازار کند و این در حالی است که گمانه‌زنی های فعلی از ارائه قابلیت های جدید برای آنها نظیر شارژ بی سیم و مقاومت بالاتر در برابر رطوبت حکایت دارند./دیجیاتو

کد خبرنگار: ۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید